El Consejo General de la Psicología de España crea la Divisió de Psicologia Clínica de la Infància i l'Adolescència per impulsar el reconeixement professional

Ja es pot sol·licitar la incorporació com a persona membre ordinària a través del COPC i els altres col·legis oficials de psicologia.

El passat 14 de desembre de 2024, la Junta General del Consejo General de la Psicología (COP) va aprovar la creació de la Divisió de Psicologia Clínica de la Infància i l'Adolescència (PCIA), una iniciativa que busca donar visibilitat i reconeixement a una especialitat amb una llarga trajectòria però insuficientment reconeguda.

El COP ha publicat al seu web oficial tota la informació necessària per tramitar la sol·licitud d’incorporació com a persona membre ordinaria a la nova divisió. Aquesta convocatòria s’adreça a tots els col·legiats i col·legiades vinculats a l’àmbit de la psicologia clínica infantil i juvenil, tant des de la pràctica professional com des de l’àmbit acadèmic.

La Divisió PCIA tindrà abast estatal i es fonamentarà en tres eixos principals:

  • Regulació i reconeixement professional, per consolidar l’especialitat dins del marc col·legial.

  • Xarxes col·laboratives, promovent la cooperació entre professionals, col·legis territorials, societats científiques i entitats públiques i privades.

  • Excel·lència professional, mitjançant la formació contínua, la investigació i la participació en esdeveniments científics.

Podran integrar-se a la Divisió els i les professionals que compleixin els requisits establerts: estar degudament col·legiat i col·legiada, no estar subjecta a cap sanció que comporti inhabilitació, i tramitar la sol·licitud d'incorporació a través del seu col·legi oficial. Fins a la consolidació del funcionament de la divisió, no serà necessari abonar cap quota d’inscripció.

Pots consultar tota la informació detallada sobre la incorporació a la Divisió de Psicologia Clínica de la Infància i l'Adolescència a través de la pàgina web específica prement aquest enllaç.










Comparteix

L'Instituto Imaya organitza el curs 'Formación Básica de EMDR Nivel I' amb un 20% de descompte per a persones col·legiades del COPC
Del 27 al 29 de novembre del 2025, la seu central del Col·legi acollirà el curs que introdueix el model EMDR i els protocols per al tractament del trauma, amb un 20% de descompte per a col·legiats del COPC.