Preguntes freqüents de gestió col·legial

Preguntes freq¨üents | Preguntes freqüents de gestió col·legial

Vull col·legiar-me. Com ho puc fer? Cal demanar cita prèvia? Cal aportar documentació presencialment? 

L'única via per sol·licitar l'alta col·legial (o la reincorporació) és mitjançant el següentformulari web. Un cop hagis creat l'usuari genèric, has d’anar a la teva Àrea Privada i seleccionar l'opció “Alta Col·legial”. No s'acceptaran col·legiacions de forma presencial. Per sol·licitar la incorporació al COPC cal emplenar el formulari d'alta i adjuntar la documentació requerida.  

Quan val donar-se d'alta? 

Pots consultar les quotes col·legials al següent enllaç a la pàgina Com col·legiar-se | Quotes.  

Com i qui ha de pagar la quota d'alta? 

L'import corresponent a l'alta s'aplica tant a les noves col·legiacions com a les reincorporacions. En el moment de la col·legiació s'abonaran els imports corresponents a l'alta, la part proporcional de la quota del COPC, la quota del Consejo de la Psicología de España i, si es correspon, la fracció de la derrama. Els posteriors cobraments s'abonaran per rebut domiciliat.  

Quant triga en fer-se efectiva l'alta? 

Un cop feta la sol·licitud web, en un termini aproximat de 24-48 hores laborables, rebràs un correu electrònic amb el detall de les quotes i instruccions per fer el pagament. Un cop validat, es farà efectiva l’alta.  

Reincorporació. Haig d'aportar novament el títol i la resta de documentació? 

Sí, per sol·licitar la reincorporació al COPC cal emplenar el següent formulari web i adjuntar la documentació requerida (2 cares del títol i DNI/NIE i fotografia mida carnet) .

No puc accedir a la meva àrea privada.  Què faig?

Si no pots iniciar sessió i has revisat que el teu correu electrònic és correcte, utilitza l'opció “Restablir la contrasenya”. El sistema et demanarà que introdueixis la teva adreça de correu electrònic*. En pocs minuts rebràs un missatge de restabliment que et permetrà accedir-hi.  

*En cas que el sistema no reconegui el correu electrònic és possible que aquest no consti a la nostra base de dades. Contacta amb el departament d’atenció col·legial per realitzar la comprovació.  

No puc modificar la contrasenya.  Què faig?

Revisa que la nova clau compleixi el criteris de seguretat indicats. Ha de tenir com a mínim 8 caràcters, una lletra majúscula, una lletra minúscula, un numero i un caràcter especial (@, €, %, #; &, $, etc.).   

Com puc modificar les meves dades personals i/o econòmiques?  

Les dades personals i econòmiques es poden modificar per la persona interessada des de la seva Àrea Privada del web del COPC. Per fer-ho, prem el següent enllaç.  

Com puc modificar la fotografia del meu perfil professional o del carnet digital? 

Per canviar la foto del teu perfil professional o carnet digital només cal carregar-ne una de nova a aquest enllaç.  

Com puc actualitzar el meu perfil professional: empreses, titulacions sanitàries, idiomes, dades del directori, etc.?  

Per actualitzar la informació del teu perfil professional has de seguir aquest enllaç i fer-hi els canvis oportuns.  

Com puc sol·licitar la baixa col·legial? 

Pots sol·licitar la baixa col·legial al següent enllaç. En cas de disposar de carnet físic, caldrà retornar-lo (presencialment o per correu postal).  

En el moment de sol·licitar la baixa voluntària s'haurà d'estar al corrent del pagament de les quotes col·legials. La baixa s'ha de comunicar, almenys, amb 15 dies d'antelació al cobrament de cada semestre (abans del 15 de juny i del 15 de desembre de l'any en vigor). No es retornarà l'import de la quota i, en cas de devolució de rebuts, s'iniciarà un procediment de reclamació de deute.  

La baixa comporta l'anul·lació de tots els serveis associats a la col·legiació. És responsabilitat de la persona sol·licitant notificar la baixa del COPC a Broker's88, gestor de la pòlissa de responsabilitat civil.  

Mantindré el mateix número col·legial quan em torni a reincorporar? 

Sí, el número col·legial és vitalici.  

Quan es cobren les quotes? 

Les quotes col·legials es cobren al gener i al juliol per rebut domiciliat (l’alta d’incorporació o reincorporació es paga en el moment de la col·legiació).

Naixement o adopció. Tinc algun descompte?  

El COPC aplica un descompte del 50% de la quota del Col·legi durant 6 mesos en les condicions que informa aquest enllaç a Bonificacions a la quota del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.  

M’he jubilat. Tinc algun descompte?  

Les persones jubilades poden sol·licitar un descompte del 100% de la quota: consulta les condicions al següent enllaç.  

Es pot aplicar una bonificació de forma retroactiva?  

Les bonificacions no es poden aplicar de forma retroactiva (*a excepció de la bonificació per naixement o adopció – veure les condicions al següent enllaç). Si esteu gaudint d'un descompte, no en podreu sol·licitar un altre de forma simultània. Per tal que una bonificació sigui efectiva el següent semestre, la sol·licitud s’ha de realitzar (aportant la documentació requerida) i aprovar, abans del 30/06 o del 31/12 del semestre anterior.  

Com puc saber si tinc aplicada un bonificació? Quan em caduca?  

Pots consultar si estàs gaudint d’una bonificació i la data de finalització al següent enllaç.  

Com a persona col·legiada, disposo de descomptes professionals?  

Ser membre del COPC suposa el dret a contractar serveis amb descomptes exclusius per a professionals.

La condició de persona col·legiada suposa un conjunt de Grans avantatges i/o descomptes en activitats d’oci: teatres, cinemes, viatges, restaurants, subscripcions a diaris, editorials, llibreries, carburants, centres odontològics, roba, complements, electrònica, etc.

Com puc obtenir les factures de les quotes per la declaració de renda? 

Pots obtenir els justificants de les quotes abonades mitjançant següent enllaç . 

Preguntes freqüents

sobre formació

Preguntes freqüents

sobre atenció col·legial

Preguntes freqüents

sobre biblioteca