La Biblioteca Carles Rahola de Girona va acollir el 28 de març la presentació del llibre Cuinant les nostres emocions a foc lent, activitat organitzada per la Delegació Territorial de Girona del COPC.
El 5è tinent d'alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania,Sergi Font, va donar la benvinguda i l’agraïment per part de l’Ajuntament de Girona, i la vocal de Junta Rectora del COPC a Girona, Anny Escatllar, va presentar a les autores del llibre i als cuiners.
Cuinant les nostres emocions a foc lent és un llibre que s’ordena com un menú, amb aperitiu, entrants, plats principals i postres, i que combina cada explicació científica i formal amb una historieta i una recepta culinària. Es tracta d’un llibre solidari i els beneficis que es generen es destinen al programa de mecenatge de la Fundació Althaia de Manresa, que té per objectiu aconseguir fons per a la recerca i millora de l’atenció de l’àrea de Salut Mental.
La presentació va comptar amb totes les autores, que són sis psicòlogues de l’àrea de Salut Mental d’Althaia que fa molts anys que treballen juntes. Són la Ma. Cruz Crespo, la Ma. Jesús Creus, la Dominica Díez, la Yolanda Martínez, l’Antònia Raich i la Rosa Tejedor. Totes elles, motivades per la promoció de la salut, van tenir la idea d’escriure un llibre que recollís les recomanacions sobre gestió emocional que fan habitualment als seus pacients. Uns consells que moltes vegades inclouen exemples culinaris, d’aquí la proposta de crear una publicació divulgativa sobre les emocions i el cultiu del benestar a partir d’exemples gastronòmics.
També van intervenir en la presentació els cuiners Benvingut Aligué i Jaume Font, que han estat els promotors que s’unissin al projecte del llibre molts cuiners de relleu i figures de l’alta gastronomia com Nandu Jubany, Carme Ruscalleda, els Germans Torres, Jordi Roca, l’equip de Disfrutar, Paco Pérez i Ferran Adrià, entre molts d’altres.
Joan Roca va emfatitzar en la importància de la gestió de les emocions, sobretot en equips molt grans com El Celler de Can Roca, que té des de fa més de 15 anys una psicòloga en plantilla. També va destacar com la cuina i tot el que l’envolta—cuinar, la sobretaula, la conversa—aporta benestar i ajuda a crear vincles.
A continuació, pots visualitzar algunes fotografies de la presentació: