La psicologia, entre les professions millor valorades per infants i adolescents

El IV Baròmetre d’Opinió de la Infància i l’Adolescència situa la psicologia com la tercera professió més ben valorada pels joves de Catalunya.

La professió de psicòleg o psicòloga és una de les més ben valorades pels nens, nenes i adolescents a Catalunya, segons revela el IV Baròmetre d’Opinió de la Infància i l’Adolescència, elaborat per UNICEF Espanya amb la col·laboració de la Universitat de Sevilla. Concretament, la psicologia obté una puntuació mitjana de 7,96 punts, només superada per les professions de metge/metgessa (8,86) i policia (8,14).

L’estudi també destaca que les professions vinculades a l’educació i la psicologia són significativament més ben valorades per les noies que pels nois, fet que posa en relleu diferències de gènere en la percepció del valor social d’algunes ocupacions. En l’altre extrem, les professions amb puntuacions més baixes són la de polític/a (5,21), creador/a de continguts (5,78) i esteticista (6,25).

GRÀFIC. Valoració de diferents professions per gènere (dades UNICEF Espanya)


Aquest baròmetre, que ha comptat amb la participació de 15.070 nois i noies d’entre 11 i 18 anys de tot l’Estat —1.477 a Catalunya—, també aborda altres àmbits com les preocupacions socials, la implicació política i el benestar emocional. Com a novetat, s’ha incorporat una part qualitativa mitjançant grups de discussió, un dels quals es va realitzar a Barcelona.

GRÀFIC. Valoració de les professions (dades Catalunya)


Els resultats posen de manifest la importància de donar veu a la infància i l’adolescència per entendre les seves inquietuds i interessos, així com per reivindicar el seu paper actiu com a ciutadania de ple dret.


Descarrega’t el Baròmetre complet

Descarrega’t els resultats a Catalunya

en COPC

Comparteix

El COPC actualitza la guia de telepsicologia per adaptar-la als nous reptes tecnològics per proveir atenció psicològica en entorns virtuals
L’actualització del document, publicat originalment el 2019, incorpora noves aplicacions i recomanacions per adaptar-se a l’evolució tecnològica i a les necessitats postpandèmiques dels professionals de la psicologia.