Formación en Psicoterapia: Un recorrido por los 4 modelos fundamentales: 2on Taller Model HUMANISTA
INFORMACIÓ IMPORTANT PER REALITZAR LA INSCRIPCIÓ
Si ets NOU usuari o usuària no col·legiat:- Primer, has de registrar-te mitjançant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció amb les dades d'accés creades en el registre.
Si ets persona col·legiada o usuari/ària ja registrat/ada:
- Primer, inicia sessió a la teva àrea privada clicant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció.
Formación en Psicoterapia: Un recorrido por los 4 modelos fundamentales: 2on Taller Model HUMANISTA
> Curs
> Híbrid
> Secció Psicologia Clínica, de la Salut i la Psicoteràpia
Aquesta formació en psicoteràpia ofereix als professionals de la psicologia que desitgin formar-se com a psicoterapeutes uns coneixements essencials sobre els quatre models fonamentals de la pràctica psicoterapèutica: - COGNITIU-CONDUCTUAL - HUMANISTA - PSICOANALITICO - SISTÈMIC.
Què és la Formació en Psicoteràpia? La formació en psicoteràpia és un procés mitjançant el qual una persona adquireix els coneixements, habilitats, actituds i experiències necessàries per a exercir la psicoteràpia de manera eficaç, ètica i responsable.
El curs s'estructura en l'exposició successiva de cada model, amb una durada de 30 hores cadascun i amb inscripcions independents a cada model.
De setembre a novembre de 2025 s'impartirà el model Cognitiu-Conductual i de novembre a gener el model Humanista. Al 2026 s'obriran les inscripcions pels models Psicoanalític i el Sistèmic.
Cada alumne/a tindrà la possibilitat d'inscriure's en el/ els modelo/s que prefereixi, segons la preparació que desitgi adquirir.
Amb aquest registre es pot inscriure al MODEL HUMANISTA.
La teràpia humanista és un enfocament psicoterapèutic centrat en la persona com ser únic, lliure i en constant desenvolupament, amb una tendència natural cap al creixement, l'autorealització i el benestar. Aquest model posa l'accent en l'experiència subjectiva de l'individu, la capacitat d'elecció, l'aquí i ara, i en una relació terapèutica autèntica, empàtica i sense judicis. S'enfoca a acompanyar a la persona perquè descobreixi i desplegament qui és realment, en un espai de respecte, autenticitat i comprensió profunda
Professionals de la psicologia i estudiants d'últims cursos de psicologia.
Brindar una comprensió teòrica, clínica i pràctica dels quatre grans models de psicoteràpia, abordant els seus fonaments teòrics, concepció del psiquisme, coneixements psicopatològics, tècniques d'intervenció i abordatges clínics. Cada model aporta una perspectiva única sobre l'ésser humà i el sofriment psíquic. Comprendre'ls és essencial per a construir una pràctica clínica ètica, reflexiva i efectiva.
OBJECTIUS DEL MODEL HUMANISTA
La teràpia humanista no s'enfoca a “curar símptomes”, sinó a acompanyar a la persona en un procés d'autoconeixement, lliberteu interior i realització personal, perquè visqui una vida més conscient, plena i coherent amb els seus propis valors.
CONTINGUT FORMATIU PER SESSIÓ
SESSIONS dies 28 I 29 DE NOVEMBRE: Introduccio a les psicoteràpies humanistes
SESSIÓ dia 12 DE DESEMBRE: Anàlisi transaccional
SESSIÓ dia 9 DE GENER: Tècniques psicocorporals
SESSIÓ dia 10 DE GENER: Gestalt
SESSIONS dies 23 I 24 DE GENER: Psicoteràpia Integradora Humanista
SESSIÓ dia 30 DE GENER: Tècniques de imaginació i fantasia
SESSIÓ dia 31 DE GENER: Ètica Psicològica
SESSIÓ dia 6 DE FEBRER: Psicologia transpersonal
Contingut teòric:
Sorgiment i evolució de les Psicoteràpies Humanistes: Diferències entre la primera i segona generació
Principis meta-teòrics i teòrics comuns als diferents models
Les variants dins del moviment de les PPHH
Més enllà del símptoma: creixement personal, dimensió existencial, i Psicologia Transpersonal
Assoliments, errors i responsabilitats per al futur de la Psicologia Humanista
Els reptes actuals: noves patologies, desafiaments (teràpies en línia, IA… etc.)
Recerca científica en les Psicoteràpies Humanistes
Contingut tècnic:
La relació terapèutica com a tècnica bàsica: les actituds rogerianas.
L'ordre d'abordatge dels subsistemes en els diferents trastorns de personalitat, segons Ware.
La metodologia fenomenològica.
El diagnòstic en les psicoteràpies humanistes.
El canvi a través de l'experiencial
Integració del verbal, corporal, imaginari i interaccional: els diferents models i la integració dels mateixos
Comunicat pràctica:
Pràctiques d'empatia bàsica i empatia profunda
Escolta paralingüística de les emocions (Escoltar-se la veu)
Ensenyament de la identificació de les pròpies emocions i necessitats subjacents (amb el Vocabulari del món afectiu)
Sessió 1 (28/11/2025)
DATA
28 de novembre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 2 (29/11/2025)
DATA
29 de novembre de 2025
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 3 (12/12/2025)
DATA
12 de desembre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 4 (9/01/2026)
DATA
9 de gener de 2026
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 5 (10/01/2026)
DATA
10 de gener de 2026
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Semipresencial
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 6 (23/01/2026)
DATA
23 de gener de 2026
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 7 (24/01/2026)
DATA
24 de gener de 2026
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 8 (30/01/2026)
DATA
30 de gener de 2026
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 9 (31/01/2026)
DATA
31 de gener de 2026
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 10 (6/02/2026)
DATA
6 de febrer de 2026
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Formació modalitat híbrida: En el procés d’inscripció podrà escollir matricular-se o en format online o en format presencial.
En el cas d’escollir el format presencial, haurà d’anar presencialment a la Seu de Barcelona del COPC.
En el cas d'escollir el format online, haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.