Curs: Mindfulness, compassió i ciències contemplatives per a professionals de la psicologia (FORMACIÓ ONLINE)
INFORMACIÓ IMPORTANT PER REALITZAR LA INSCRIPCIÓ
Si ets NOU usuari o usuària no col·legiat:- Primer, has de registrar-te mitjançant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció amb les dades d'accés creades en el registre.
Si ets persona col·legiada o usuari/ària ja registrat/ada:
- Primer, inicia sessió a la teva àrea privada clicant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció.
Curs: Mindfulness, compassió i ciències contemplatives per a professionals de la psicologia (FORMACIÓ ONLINE)
> Curs
> Online
> Secció Psicologia Clínica, de la Salut i la Psicoteràpia
> GT Mindfulness (Lleida)
S’exposaran i es practicaran el mindfulness, la compassió i les ciències contemplatives des de la visió de la psicologia, la psicoteràpia i les neurociències. Es treballaran aspectes sobre la millora del ben-esser personal, de les habilitats professionals i psicoterapèutiques i de l'ús específic i explícit de tècniques i teràpies basades en mindfulness, compassió i ciències contemplatives o que l'utilitzen.
A professionals de la psicologia que vulguin entendre, practicar i aplicar el mindfulness, la compassió i les ciències contemplatives des del punt de vista de la psicologia, relacionant tots els seus aspectes amb els coneixements del nostre camp, tant des del punt de vista experièncial i pràctic com a teòric. En la vessant aplicada, està pensat des d’una perspectiva psicoterapèutica i de la salut.
Objectius Generals:
1. Conèixer el mindfulness, la compassió i les ciències contemplatives tant en els seus aspectes teòrics com a pràctics des del punt de vista de la psicologia, la psicoteràpia i les neurociències.
2. Coneixement experiencial del mindfulness, la compassió i les pràctiques contemplatives (es necessari un coneixement experiencial personal per a poder copsar què son i, així, ser capaç d'aplicar-les)
Objectius Específics:
-Millora del ben-esser personal
-Millora de les habilitats professionals y psicoterapèutiques
-Ús específic i explícit de tècniques i teràpies basades en mindfulness, compassió i ciències contemplatives o que les facin servir.
Què es la realitat? Ment, cervell i consciència. Visió filosòfica, des d’orient i occident, científica i altres.
Bases psicològiques i neurocientífiques de l’atenció i els processos de consciencia. Principals teories que sustenten els punts de vista del mindfulness, la compassió i les ciències contemplatives. Treball de les xarxes de vigilància, orientació i executives amb diferents pràctiques. Diferents estats de consciencia
Observació terapèutica versus observació patològica.
El jo i la seva deconstrucció. Límits. Identitat. Autobiografia i relat. Desidentificació versus dissociació.
Coneixement profund de la respiració. Cicles nasals, nivells de CO2 i NO en sang i pH sanguini. Tipus de respiració. Variabilitat de freqüència cardíaca. Ressonància entre respiració i ritmes cardíacs. Relació amb teoria polivagal de Porgues. Fre vagal.
Emocions, sentiments i traumes, el seu treball i regulació des de baix a dalt i des de dalt a baix.
La paradoxa de l’autoestima.
Construir equanimitat.
Aplicacions del mindfulness, la compassió i les ciències contemplatives en la psicologia y psicoteràpia.
Pràctica del mindfulness, la compassió i les ciències contemplatives com a defenses desadaptatives.
Riscos i possibles efectes secundaris de les pràctiques de mindfulness, compassió i ciències contemplatives.
Experiències religioses, espiritualitat i psicopatologia.
Taller pràctic de mindfulness, compassió i ciències contemplatives construït específicament per a professionals de la psicologia i psicoterapeutes. Es realitza una síntesi i adaptació dels diferents programes existents i altres relacionats, amb aportacions pròpies del ponent, que ha publicat articles sobre el tema en revistes científiques de quartil 1.
A cada sessió s'inclouen parts teòriques, parts de pràctica i parts referides a la pròpia activitat clínica. Algunes sessions inclouen parts de poesia que poden ajudar a la comprensió i adreçades, també, a la vessant espiritual, intentant que formin un tot que pugui ser més que la suma de les parts.
Els curs es distribueix en el temps per a facilitar les pràctiques i el treball i maduració personal.
Es facilitarà una amplia bibliografia sobre tots els continguts del curs.
Pere Oró.
Doctor en Psicologia (UdL) amb tesi sobre mindfulness aplicat en salut (premi extraordinari de doctorat). Màster en Psicopatologia Clínica (FVB-URL). Llicenciat en Psicologia amb l'especialitat de Psicologia Clínica (UNED).
Ha impartit diferents cursos i tallers sobre mindfulness al COPC i a la UdL. Ha investigat i publicat diversos treballs sobre mindfulness en revistes científiques de quartil 1, al 2021, a la revista Mindfulness de Springer. Ha estat professor i col·laborador Científic del Postgrau en mindfulness i relació d’ajuda. (UdL)
Fundador i primer coordinador del Grup de Treball de Mindfulness de la Delegació Lleida del COPC
Professor Psicologia (UNED)
Exercici de la Psicologia i Psicoteràpia amb aplicació de mindfulness en despatx privat.
Sessió 1
DATA
1 de febrer de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 2
DATA
8 de febrer de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 3
DATA
15 de febrer de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 4
DATA
22 de febrer de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 5
DATA
1 de març de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 6
DATA
8 de març de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 7
DATA
15 de març de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 8
DATA
22 de març de 2023
19:00h -
21:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
|