Aquesta activitat, organitzada conjuntament pel Grup de Treball d’Altes Capacitats (AACC) i el d’Adolescència en crisi, pretén aprofundir en la tendència al perfeccionisme (curricular, sobre un mateix, social) que presenten els joves amb AACC, i que juntament amb l’elevada hipersensibilitat i el desenvolupament asincrònic, poden dificultar el seu ajustament social.
Professionals de la psicologia, de l'àmbit educatiu, de la salut, serveis socials i estudiants de grau de psicologia. Així, com a persones interessades en la temàtica.
Reflexionar sobre què suposa cognitiva, emocional i socialment la hiperexigència que presenten els adolescents amb AACC.
Aprendre a detectar senyals d’alarma i d’intervenció primerenca, tant en l’àmbit educatiu com en el familiar, davant l’asincronia, l’ansietat, o el desajust social.
Aprofundir en el paper dels tutors, educadors i col·laboradors en el context de l’escola.
Conèixer com es pot intervenir clínicament davant situacions de crisi.
La hiperexigència en el entorn escolar
La regulació emocional i la intensitat de les emocions
La frustració i sentiment de soledat
L’emmascarament i l’ajust social
Mònica Cortés. Psicòloga. Màster en Logopèdia. Especialista en Psicomotricitat . Experta Universitària en Altas Capacidades y Desarrollo del Talento. Màster Universitari en Neuropsicologia Clínica.Formació complementària en ADOS-2 i TEA (Hospital Sant Joan de Déu i UTAE). Acreditada com a Psicòloga Experta en Psicologia Educativa pel Consejo General de la Psicología i amb capacitació en AACC pel COPC. Psicòloga clínica al Centre Mèdic Teknon, especialitzada en altes capacitats i trastorns del neurodesenvolupament (TEA, TDAH, DEA). Àmplia experiència en avaluació psicològica i neuropsicològica, intervenció clínica i educativa, i acompanyament emocional. Coordinadora del Grup de Treball d’AACC i secretària de la Junta de la Secció d’Educació del COPC. Membre del CIAC i del Consell d’Educació del Departament d’Ensenyament. Formadora en detecció, intervenció i acompanyament en AACC i doble excepcionalitat per a professionals i centres educatius.
Sessió 1
DATA
2 de febrer de 2026 18:30h -
20:30h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web. L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.