Cicle de conferències: Una mirada psicològica a la diversitat educativa. Conferència: Més enllà del símptoma, acompanyar el malestar. Comprensió educativa dels trastorns de la conducta
Aquesta tercera edició del cicle posa especialment en valor la figura del psicòleg i de la psicòloga en l’àmbit educatiu, destacant la seva tasca imprescindible en la detecció, prevenció i intervenció en relació amb les necessitats educatives i de suport específic (NESE). En aquesta conferència s’abordaran els principis legals i conceptuals que sustenten l’atenció a la diversitat, amb especial referència a la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), el Decret 150/2017 sobre l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema inclusiu i altres disposicions relacionades amb l’avaluació psicopedagògica i els suports a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE). Aplicació pràctica: com es tradueixen aquestes normatives en actuacions concretes dins del centre, en la coordinació dels equips docents, en la relació amb les famílies i en la personalització dels aprenentatges.
Conferència: Més enllà del símptoma, acompanyar el malestar. Comprensió educativa dels trastorns de la conducta
Quan un infant es desregula, no està desobeint: està demanant ajuda amb les eines que té.
Els trastorns de la conducta sovint s’interpreten des del símptoma, però al darrere hi ha malestars, històries i necessitats que l’escola i les famílies poden comprendre i intervenir-hi des d’una mirada educativa. Aquesta conferència proposa un canvi de perspectiva: passar del control de la conducta a la comprensió del que la conducta ens vol dir, per poder acompanyar millor el malestar que hi ha al darrere.
Professionals del món de la psicologia i l'educació.
- Interpretar les conductes desafiants com a formes de comunicació vinculades a contextos personals i escolars concrets.
- Reflexionar sobre el paper de l’escola en la prevenció i gestió de les conductes disruptives des d’una mirada educativa i no punitiva.
- Explorar estratègies pràctiques i recursos per donar resposta a les necessitats de les nenes, els nens i adolescents amb trastorns de conducta dins del marc d’una escola inclusiva.
Aquesta tercera edició del cicle posa especialment en valor la figura del psicòleg i de la psicòloga en l’àmbit educatiu, destacant la seva tasca imprescindible en la detecció, prevenció i intervenció en relació amb les necessitats educatives i de suport específic (NESE). En aquesta conferència s’abordaran els principis legals i conceptuals que sustenten l’atenció a la diversitat, amb especial referència a la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), el Decret 150/2017 sobre l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema inclusiu i altres disposicions relacionades amb l’avaluació psicopedagògica i els suports a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE). Aplicació pràctica: com es tradueixen aquestes normatives en actuacions concretes dins del centre, en la coordinació dels equips docents, en la relació amb les famílies i en la personalització dels aprenentatges.
Sessió 1
DATA
17 de març de 2026 18:00h -
20:00h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web. L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.