No et perdis la inauguració de la pròxima exposició del Club Social: Alquímia botànica

L’art botànic de l’artista Maria Àngels Ortega pren forma el 6 de març en una inauguració plena de color i essència natural.

Et convidem a la presentació de l’obra de l’artista Maria Àngels Ortega, divendres 6 de març a les 19 h. Una proposta on, a través de l’alquímia botànica, l’autora explora la connexió entre natura, llum i color, transformant el temps i la matèria en empremtes de memòria. Tal com explica l'autora:

Aquest projecte neix de la presència, d’estar atenta a la natura en tot moment. Escoltar el bosc, observar les plantes, deixar passar el temps. 

El tenyit botànic és un procés de contacte i transformació. La matèria orgànica —fulles, flors, escorces— no es dibuixa: es revela. El color no s’imposa: apareix.

La llum, energia viva, és el punt de partida de tot: crea la vida vegetal i els pigments dins de les fulles, flors i escorces; a través del color, desperta sensacions i percepcions, connectant la matèria amb la nostra experiència. 

Cada tela és el resultat d’un diàleg silenciós entre el món vegetal i la mà humana. Durant el procés, la calor, el vapor, els minerals i el temps actuen com a elements alquímics. Allò invisible es fa visible.

Cercar el color és cercar la petjada. És acceptar la incertesa, l’atzar i la transformació.

Com en tota alquímia, també hi ha una transmutació:
de llum a energia,
de matèria a essència,
de fulla a empremta,
de natura a memòria.

L’exposició estarà oberta del 6 de març fins al 13 d’abril.

Inauguració de l’exposició: 6 de març de 2026 a les 19 h
Durada de l’exposició: fins al 13 d’abril de 2026
Entrada lliure



Comparteix



La Delegació Territorial de Girona impulsa la col·laboració amb la Generalitat i presenta els objectius del  2026
El COPC Girona presenta al Govern els objectius estratègics del 2026 per reforçar la salut mental al territori.