El passat dijous 10 d’abril, Jordi Fernàndez, coordinador del Grup de treball de Psicologia de l’Educació, i Àngel Guirado, president de la Delegació Territorial del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC) a Girona, es van reunir amb Miquel Marcé, director dels Serveis Territorials d’Educació a Girona.
El motiu de la reunió fou presentar les iniciatives impulsades pel Grup de treball Neurodiversitat i Conducta en l’Àmbit Educatiu, que busca abordar les necessitats del sistema educatiu i promoure el benestar emocional tant de l’alumnat com del professorat.
Es va posar en coneixement del director, del Cicle de conferències sobre les pràctiques restauratives en els instituts de Catalunya que ha organitzat la Secció de Psicologia de l'Educació del COPC on s’expliquen les experiències en aquest model d’intervenció per professionals de l’educació o d’altres camps professionals, perquè en pugui donar coneixement al cos docent.
L’objectiu principal de la trobada va ser presentar un document elaborat amb la finalitat d’obtenir dades sobre aspectes que preocupen els docents en l’àmbit de l’aula. En aquest context, es va sol·licitar la col·laboració del Departament de Serveis Territorials d’Educació per difondre un qüestionari que, un cop recollides les respostes, permeti analitzar l’impacte d’aquestes qüestions en el benestar emocional del professorat.
Aquesta investigació busca obtenir dades a partir d’una mostra poblacional significativa, amb l’objectiu d’identificar les creences dels docents sobre el benestar emocional i el seu efecte en el clima escolar. El propòsit final és compartir les conclusions amb la comunitat educativa i elaborar recomanacions pràctiques que contribueixin a millorar el benestar global als centres educatius.