Trobes que el porno hegemònic és masclista i desinformatiu? T’espanta l’impacte que pot tenir en les adolescents? Creus que Internet ha canviat la pornografia i la manera de viure la sexualitat? És el porno el problema o el model de sexualitat que transmet? Vols abordar aquest tema sense censura, però amb mirada crítica? Et queda curt el discurs de “el porno és ficció”, però no tens clar què més fer per abordar-ho? Has pensat alguna vegada que la solució més fàcil seria prohibir-ne l’accés als menors?
A través d’una anàlisi feminista i pedagògica, en aquesta xerrada volem reflexionar sobre com enfocar l’acompanyament del porno a l’adolescència d’una manera més complexa i pausada, fugint de l’alarmisme.
Professionals de la psicologia.
Estudiants del grau.
Professionals de l’àrea de l’educació, la salut, la clínica i l’àmbit social.
1. Analitzar de manera crítica la pornografia hegemònica i el model de sexualitat en la societat actual.
2. Reflexionar sobre la influència dels referents en la construcció de la sexualitat.
3. Conèixer les característiques de la Nova Pornografia en Línia i el funcionament de la indústria.
4. Fer una relectura de les dades i estudis sobre joves i pornografia.
5. Adquirir eines per a dur a terme un acompanyament del porno durant l’adolescència.
- Què és la sexualitat? Definició de conceptes: fantasia, desig i comportament sexual.
- Què és el porno?
- Transformació de la indústria pornogràfica en el “nou” paradigma tecnològic: característiques de la Nova pornografia en Línia.
- Funcionament indústria pornogràfica.
- Model de sexualitat porno hegemònic.
- Joves i pornografia: estudis i dades.
- Com acompanyem el consum de porno: de l’alarmisme social i mediàtic a la proposta educativa.
Laura Arcarons. Màster en Sexologia i Gènere per la Fundación Sexpol. Curs Estudis LGBTI per la UPF. Curs Eines per a la prevenció de les violències de gènere amb joves per la Cooperativa Candela. Curs Promotora de la salut sexual i reproductiva de les dones pel Centre d'Anàlisi i Programes Sanitaris. Curs Atenció específica a l'adolescència pel CJAS. Experiència de 9 anys fent educació sexual a Mandràgores.
Carlota Coll. Màster en Formació per a Professorat de Secundària, Universitat de Barcelona. Postgrau en Facilitació de Grup. Experta en educació, AEGI Cádiz. Experiència com a educadora sexual i afectiva a l’Associació Mandràgores (des de 2016). Ha realitzat diferents publicacions com la guia didàctica L'educació sexual d’adolescents i joves de 12 a 16 anys, en col·laboració amb l'Agència Catalana de la Joventut (2023). Publicacions: Sexeja’t: una guia sobre sexualitats diverses i plaents, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Barcelona; el llibre Sexualitat en joc i el conte La diversitat és divertida.
Olga Piazuelo. Psicòloga sanitària i psicomotricista en educació i teràpia. Especialista en psicoteràpia (Europeu Cerficat EuroPsy). Formació en dinàmiques de grup i psicodrama. Ha treballat al llarg de la seva vida professional en salut mental i en educació especial, sent subdirectora d'una unitat medico-educativa. Pràctica privada com a psicòloga i psicomotricista. Professora a nivell nacional i internacional en l'àmbit de la psicomotricitat i l’educació. Responsable del Grup de treball Adolescència en crisi i presidenta de la Secció de Psicologia Educativa del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. Membre del Comitè d'Infància i Adolescència del COPC (CIAC).
Sessió 1
DATA
15 de desembre de 2025 18:30h -
20:30h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web.
L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.