Aquesta taula rodona pretén obrir un espai de diàleg entre professionals de la salut, l’educació i la facilitació comunitària per reflexionar sobre els reptes i les oportunitats que suposa l’acompanyament d’adolescents trans als centres educatius.
Professionals de la Psicologia, professionals de l’educació, professionals de serveis socials. Així com persones interessades en la temàtica.
Generar un espai de reflexió interdisciplinari sobre l’acompanyament d’adolescents trans en contextos educatius.
Conèixer el Protocol del Departament d’Educació i la seva aplicació pràctica als centres.
Identificar eines i estratègies de treball des de la psicologia educativa, la sanitat i la facilitació comunitària per crear entorns escolars segurs i inclusius.
Promoure una mirada interseccional i restaurativa que posi al centre les necessitats de les persones adolescents trans i la seva comunitat educativa.
A partir de l’experiència pràctica i el coneixement de tres professionals de diferents àmbits, s’abordaran qüestions relacionades amb l’aplicació del Protocol per a l’atenció i l’acompanyament de l’alumnat trans i amb expressions de gènere diverses del Departament d’Educació, així com les necessitats emocionals, educatives i comunitàries implicades. Es tracta d’una proposta que vol transcendir el marc normatiu per pensar també com crear entorns segurs, inclusius i transformadors per a l’alumnat i les seves comunitats.
Oriol Garcia Sanmartin. Psicòleg i neuropsicopedagog especialitzat en salut mental i diversitats LGTBIQ+. Docent universitari. Coordina el grup de treball de psicologia LGTBIQ+ del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC). Codirigeix Mariconsulta, el pòdcast de psicologia queer. La seva pràctica en l'acompanyament a persones LGTBIQ+ es centre des d'una mirada crítica, comunitària i amb sensibilitat envers el trauma i les violències estructurals.
Sessió 1
DATA
9 de març de 2026 18:30h -
20:30h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web. L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.