Avui dia es produeixen un gran nombre de diagnòstics del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA), generat per la integració sota aquest epígraf de diverses diagnosis anteriors:
• Trastorn Autista
• Síndrome d'Asperger
• Trastorn Desintegratiu Infantil
• Trastorn Generalitzat del Desenvolupament no especificat (TGD-*NE)
Aquesta integració i l'aparició del diagnòstic TEA va tenir lloc amb el DSM-V (2013). Contribueix al sobre diagnòstic de TEA el que cada vegada es coneix més i millor aquest tipus de funcionament. Es denomina "espectre" perquè pot manifestar-se de maneres molt variades, des de formes lleus fins més complexes, i cada persona amb TEA és única en el seu funcionament i necessitats. Afecta la forma en què una persona es comunica, es relaciona socialment, percep el món i es comporta, presentant patrons restrictius i repetitius de comportament, interessos o activitats.
Professionals de la psicologia i persones precol·legiades.
Oferir als professionals, que atenguin casos de TEA, una sèrie de recursos terapèutics per a abordar-los, ja que s'enfronten a quadres en què la comunicació de tota mena i especialment verbal és àrdua, difícil i, a vegades impossible.
En aquests tractaments, també cal donar lloc i incloure als pares i, a vegades, a altres membres de la família, perquè aquestes persones puguin començar a establir -o inventar- modes nous de comunicació amb ells i amb la resta del seu entorn.
1.El Trastorn de l'Espectre Autista (TEA), avui dia – Carmen Ferrer Román
2. La Teràpia Aquàtica amb nens TEA - Òscar Esteban.
3. Les diferents posicions de l'analista amb els subjectes TEA - Matilde Pelegrí.
4. Exemples clínics de nens amb TEA - Marcelo Edwards.
5. Col·loqui
Marcelo Jorge Edwards. Psicòleg general sanitari, psicoanalista de nens, adolescents i adults. President de l'associació Discurs Psicoanalític. Supervisor dels equips assistencials del Centre de Formació i Prevenció de Mataró. Membre de la Fundació Europea per a la Psicoanàlisi. Membre del consell editorial de la revista Trauma, Estudis de clínica psicoanalítica. Ha participat en col·loquis i congressos nacionals i internacionals i publicat articles de psicoanàlisis en diverses revistes.
Carmen Ferrer. Psicòloga especialista en psicologia clínica. Psicoanalista. Psicoterapeuta acreditada per la FEAP. Supervisora acreditada del COPC. Membre docent de GRADIVA. Presidenta de la Secció de Psicologia Clínica de la Salut i la Psicoteràpia del COPC.
Sessió 1
DATA
15 de novembre de 2025 10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Formació modalitat online haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
DATA I HORA D'INICI
15 de novembre de 202510:00 h
DATA I HORA DE FINALITZACIÓ
15 de novembre de 202513:00 h
DATA I HORA DE FINALITZACIÓ D'INSCRIPCIÓ
13 de novembre de 20258:00 h
DURADA
03:00h
IDIOMES
Espanyol
Català
ORGANITZADORS
Secció Psicologia Clínica, de la Salut i la Psicoteràpia