Formación en Psicoterapia: Un recorrido por los 4 modelos fundamentales: 1er Taller Model COGNITIU-CONDUCTUAL
INFORMACIÓ IMPORTANT PER REALITZAR LA INSCRIPCIÓ
Si ets NOU usuari o usuària no col·legiat:- Primer, has de registrar-te mitjançant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció amb les dades d'accés creades en el registre.
Si ets persona col·legiada o usuari/ària ja registrat/ada:
- Primer, inicia sessió a la teva àrea privada clicant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció.
Formación en Psicoterapia: Un recorrido por los 4 modelos fundamentales: 1er Taller Model COGNITIU-CONDUCTUAL
> Curs
> Híbrid
> Secció Psicologia Clínica, de la Salut i la Psicoteràpia
Aquesta formació en psicoteràpia ofereix als professionals de la psicologia que desitgin formar-se com a psicoterapeutes uns coneixements essencials sobre els quatre models fonamentals de la pràctica psicoterapèutica: - COGNITIU-CONDUCTUAL - HUMANISTA - PSICOANALITICO - SISTÈMIC.
Què és la Formació en Psicoteràpia? La formació en psicoteràpia és un procés mitjançant el qual una persona adquireix els coneixements, habilitats, actituds i experiències necessàries per a exercir la psicoteràpia de manera eficaç, ètica i responsable.
El curs s'estructura en l'exposició successiva de cada model, amb una durada de 30 hores cadascun i amb inscripcions independents a cada model.
De setembre a novembre de 2025 s'impartirà el model Cognitiu-Conductual i de novembre a gener el model Humanista. Al 2026 s'obriran les inscripcions pels models Psicoanalític i el Sistèmic.
Cada alumne/a tindrà la possibilitat d'inscriure's en el/ els modelo/s que prefereixi, segons la preparació que desitgi adquirir.
Professionals de la psicologia i estudiants d'últims cursos de psicologia.
Brindar una comprensió teòrica, clínica i pràctica dels quatre grans models de psicoteràpia, abordant els seus fonaments teòrics, concepció del psiquisme, coneixements psicopatològics, tècniques d'intervenció i abordatges clínics. Cada model aporta una perspectiva única sobre l'ésser humà i el sofriment psíquic. Comprendre'ls és essencial per a construir una pràctica clínica ètica, reflexiva i efectiva.
OBJECTIUS DEL MODEL COGNITIU-CONDUCTUAL
La finalitat principal de la Teràpia Cognitiu-Conductual és ajudar la persona a identificar, qüestionar i modificar pensaments, emocions i comportaments disfuncionals per a millorar el seu benestar psicològic i la seva capacitat d'afrontament. Cerca que la persona entengui com la seva manera de pensar influeix en com se sent i actua, i li ofereix eines per a transformar aquests patrons cap a formes més sanes i funcionals.
Tema 1. La psicoteràpia en el model cognitiu-conductual
Divendres 19 de setembre 2025, 16h-19h
Característiques bàsiques
Importància de les habilitats del terapeuta i la relació psicòleg/psicòloga-client.
Avaluació en psicoteràpia
Rellevància de l’anàlisi funcional
Plantejament dels objectius terapèutics i disseny del programa d’ intervenció
El problema de la comorbiditat: el plantejament transdiagnòstic
Tema 2. Pors, fòbies i angoixa a la Infància I
Dissabte 20 de setembre 2025, 10h-13h
Com preguntar a l’entrevista clínica
Principals pors. Com diferenciar-les de les fòbies
Fòbies simples i complexes (hematofòbia i fòbia social)
Ansietat per separació, Mutisme selectiu, Ansietat generalitzada i Pànic.
Com abordar-ho amb el nen/a, pares i escola.
Tècniques d’intervenció: Reforç positiu i economia de fitxes; Relaxació i control respiratori. Mindfulness; Exposició.-Tipus de problemes i trastorns
Discussió de casos
Tema 3. Autolesions no suïcides i conducta suïcida en l'adolescència
Divendres 3 d’Octubre 2025, 16h-19h
Malestar emocional, construcció de la identitat i conductes autolesives i suïcides en adolescència.
Epidemiologia i característiques clíniques de les autolesions no suïcides (ANS) i la conducta suïcida.
Detecció i avaluació de les ANS i la conducta suïcida en adolescents.
Tractaments eficaços en base a l'evidència científica disponible.
Tècniques d'intervenció en ANS, ideació suïcida i temptatives autolítiques. Postvenció
Tema 4. Addiccions
Dissabte 4 d’Octubre 2025, 10h-13h
Tipus de addiccions
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació per addiccions comportamentals i addiccions amb substàncies
Tècniques d’ intervenció
Eficàcia de la teràpia
Tema 5. Trastorns d’ ansietat, trastorn obsessiu-compulsiu i trastorns relacionats amb traumes i factors d’ estres I
Divendres 17 d’Octubre 2025, 16h-19h
Tipus de trastorns
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació per als diferents problemes
Tècniques d’ intervenció
Eficàcia de la teràpia
Tema 6. Trastorns d’ ansietat, trastorn obsessiu-compulsiu i trastorns relacionats amb traumes i factors d’ estres II
Dissabte 18 d’Octubre 2025, 10h-13h
Tipus de trastorns
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació per als diferents problemes
Tècniques d’ intervencióEficàcia de la teràpia
Tema 7. Trastorns de l’ estat d’ ànim
Divendres 7 de Novembre 2025, 16h-19h
Tipus de trastorns
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació per als diferents problemes
Tècniques d’ intervenció
Eficàcia de la teràpia
Tema 8. Trastorns de la conducta alimentària
Dissabte 8 de Novembre 2025, 10h-13h
Tipus de trastorns
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació per als diferents problemes
Tècniques d’ intervenció
Tema 9.Trastorns de personalitat. El trastorn límit de la personalitat
Divendres 21 de Novembre, 16h-19h
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació
Tècniques d’ intervenció
Eficàcia de la teràpia
Tema 10. Problemes i trastorns a la infància II: Trastorn per dèficit de atenció/hiperactivitat (TDAH) i Trastorn de l’ espectre de l’autisme (TEA)
Dissabte 22 de novembre 2025, 10h-13h
Tipus de problemes i trastorns
Característiques clíniques
Instruments d’ avaluació per als diferents problemes
Tècniques d’ intervenció
Eficàcia de la teràpia
Nota: Al llarg de les diferents problemàtiques plantejades en aquest curs es presentaran casos pràctics que il·lustraran cadascuna de les problemàtiques platejades
Rosa Mª Díaz. Doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Des del 1996 fins al 2005, coordinadora de projectes de recerca i preventius nacionals i europeus a la societat científica Socidrogalcohol, en col·laboració amb la Unitat d'Alcohologia de l'Hospital Clínic de Barcelona, finançats pel Pla Nacional sobre Drogues. Des del 2005 és psicòloga clínica en el Programa de Conductes Addictives en Adolescents (UNICA-A) del Servei de Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil de l'Hospital Clínic de Barcelona. Professora associada mèdica del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona.
Miquel Angel Fullana. Psicòleg clínic consultor a l’Hospital Clínic i investigador sènior a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) de Barcelona. Ha estat professor associat al Departament de Psiquiatria de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona, psicòleg clínic consultor i investigador postdoctoral a l’Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions del Parc de Salut Mar, així com investigador postdoctoral al King’s College Institute of Psychiatry (Londres). Està especialitzat en l’estudi i tractament dels trastorns d’ansietat i del trastorn obsessiu-compulsiu (TOC). Ha rebut finançament per a la seva recerca de diverses institucions i és autor o coautor de més de 100 articles científics. Ha estat guardonat amb diversos premis, entre els quals destaca el Career Development Leadership Program Award de l’Anxiety Disorders Association of America. Compta amb més de 20 anys d’experiència en el tractament psicològic dels trastorns d’ansietat en diferents dispositius assistencials, des de l’atenció primària fins a unitats especialitzades.
Adela Fusté. Doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Psicòloga general sanitària acreditada com a terapeuta cognitiu-conductual per la Societat Catalana de Recerca i Teràpia del Comportament (SCRITC). Professora titular d'intervenció en psicologia clínica i de la Salut des del 2003 en el Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia, Secció de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològics de la Universitat de Barcelona, on imparteix docència des de 1992. Des de 2019 coordina el Màster universitari en Psicologia General Sanitària (MUPGS) de la Universitat de Barcelona. La seva activitat investigadora l'ha desenvolupat en l'àmbit de la psicologia clínica i de la salut, sent la seva línia de recerca principal l'estudi de les relacions entre estils de personalitat i la salut i/o malaltia. La seva activitat docent en el Grau en Psicologia se centra en la impartició de les assignatures “Psicologia clínica” i “Intervenció psicològica”. Imparteix docència també en el Màster oficial en Psicologia General Sanitària, en les assignatures “Habilitats terapèutiques” i “Habilitats i mètodes d'intervenció”. És membre de diferents societats científiques relacionades amb la psicologia clínica i de la salut i durant diversos anys ha estat membre de la Unitat de Teràpia de Conducta (UTC) de la Universitat de Barcelona per a l'assistència psicològica, supervisió clínica i formació de psicoterapeutes.
Joana Guarch. Psicòloga clínica especialista i Doctora en Psicologia. Àmbit de treball: CSMA Esquerra Eixample, Servei de Psiquiatria i Psicologia, Insititut Clínic de Neurociències i Hospital Clínic. Professora clínica associada a la Universitat de Barcelona.
Elena Moreno Pérez. Psicòloga Clínica del Servei de Psiquiatria i Psicologia Infanto-juvenil de l'Hospital Clínic de Barcelona des de 1999, a la URPIJ, a la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària i a l'Hospital de Dia. Especialitzada en Trastorns de la Conducta Alimentària i Trastorn Obsessiu-Compulsiu.
Rosa Nicolau Palou. Psicòloga clínica de la Unitat de Referència d'alta especialització en el Tractament del Trastorn de l'espectre autista (URTEA). S. Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil de l'Hospital Clínic de Barcelona. Professora associada mèdica de la U. Barcelona i membre del Comitè assessor de la Fundació ADANA (TDAH, TEA i altres t. del neurodesenvolupament).
Sílvia Noguer. Psicòloga. Màster i D.E.S.E. en Psiquiatria i Psicologia Mèdica (UAB i Institut Psiquiàtric IMPU de Barcelona). Màster en Psiquiatria i Psicologia Clínica de la Infància i de l’Adolescència (UB i Hospital Clínic de Barcelona). Psicòloga general sanitària infantil i juvenil amb més de 30 anys d'experiència en pràctica clínica privada a Sabadell. Psicòloga clínica infantil i juvenil al CSMIJ de Granollers-HSJD de Barcelona, dins el Programa de Suport a Primària (2007-2008). Directora de l’Institut Cognitivoconductual Nexus (Centre Sanitari del Departament de Salut E08587389) des de 2012. Professora associada al Departament de Psicologia Clínica i de la Salut de la UAB des de setembre de 2015 (docent de grau i del MUGS). Docent de cursos de postgrau de la UAB (2011-2015) i de la Fundació ADANA (2014-2018).
Joaquim Puntí. Psicòleg especialista en psicologia clínica. Psicoterapeuta acreditat per la European Federation of Psychologists Associations (EFPA). Psicòleg clínic infanto-juvenil a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell. Cap de secció de la Cartera de Serveis de Tractament Psicològic Infantil i Juvenil i coordinador de l'Hospital de Dia de Salut Mental d'Adolescents. Professor associat de l’Àrea de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics del Departament de Psicologia Clínica i de la Salut de la Universitat Autònoma de Barcelona. Membre del Grup d'Estudi i Tractament de les Autolesions (GRETA) de la Societat Catalana d'Especialistes en Psicologia Clínica, de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil, de l’Associació Espanyola de Psiquiatria del Nen i l’Adolescent i de la Societat Catalana per a la Recerca i Teràpia del Comportament. És autor del llibre Educar en tiempos difíciles (2023).
Daniel Vega. Doctor en Psicologia. Treballa al Consorci Sanitari de l'Anoia, on realitza tasques clíniques i d'investigació. És coordinador del Grup de Recerca i Tractament de l'autolesió (GRETA) i vocal de l’Associació Espanyola de DBT (SP-DBT) i de la Societat Espanyola per a l’Estudi dels Trastorns de la Personalitat (SEETP).
Sessió 1
DATA
19 de setembre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 2
DATA
20 de setembre de 2025
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 3
DATA
3 d’octubre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 4
DATA
4 d’octubre de 2025
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 5
DATA
17 d’octubre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 6
DATA
18 d’octubre de 2025
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 7
DATA
7 de novembre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 8
DATA
8 de novembre de 2025
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 9
DATA
21 de novembre de 2025
16:00h -
19:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 10
DATA
22 de novembre de 2025
10:00h -
13:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Formació modalitat híbrida: En el procés d’inscripció podrà escollir matricular-se o en format online o en format presencial.
En el cas d’escollir el format presencial, haurà d’anar presencialment a la Seu de Barcelona del COPC.
En el cas d'escollir el format online, haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
* Aquesta formació ha estat reconeguda amb el Reconeixement d'Interès Sanitari (RIS) per activitats adreçades a professionals del sistema sanitari de Catalunya.