La finalitat de l’activitat és precisar quins són els objectius fonamentals de la intervenció del professional de la psicologia en els cursos de sensibilització i reeducació viària. Tan mateix, es parlarà de com crear un clima adequat a l’aula per aconseguir els millors resultats de la intervenció. Aquest clima ha de seguir una línia base de: proximitat, i de predisposició d’ajudar als conductors infractors a que modifiquin les seves conductes de risc per actituds favorables a la conducció segura.
La última part de la sessió es dedicarà per compartir casos pràctics i experiències viscudes en els cursos, escoltar i compartir aportacions i resoldre dubtes.
Aquesta activitat va dirigida a professionals de la psicologia que intervenen en els cursos del permís per punts.
Objectius Generals:
Millorar la intervenció i els resultats esperats en la sessió del professional de la psicologia en els cursos de sensibilització i reeducació viària.
Revisar i concretar si tots els professionals de la psicologia, que intervenen en els cursos, s’ajusten a la normativa establerta per la DGT i el SCT (horaris, protocol, intervenció, signatures, informe...)
Objectius Específics:
Concretar quin és el clima adient que ha de generar el professional de la psicologia quan entra a l’aula per fer la sessió de dinàmica de grup.
Insistir en l’obligació d’ajustar la intervenció, del psicòleg que intervé en els cursos de sensibilització i reeducació viària, a la normativa establerta (novembre 2024).
La importància de generar un clima adequat a l’aula per aconseguir els resultats esperats de la intervenció del professional de la psicologia en els cursos de sensibilització i reeducació viària.
Sensació i opinió que hem de promoure i cuidar quan fem la dinàmica de grup amb els conductors infractors.
Aspectes legals i de protocol que hem de seguir en els cursos.
Revisió i concreció per assegurar-nos de que tots els professionals de la psicologia, que intervenen en els cursos, s’ajusten a la normativa establerta per la DGT i el SCT (horaris, protocol, intervenció, signatures, informe...).
Exposició de casos pràctics i experiències viscudes en els cursos, escoltar i compartir aportacions i resoldre dubtes.
Sebastià Sanchez. Psicòleg especialista en psicologia clínica. Doctor en Ciències de l'Educació. Màster en Psicologia Clínica i de la Salut. Acreditació nacional com a psicòleg expert en psicologia del trànsit i de la seguretat. La seva línia principal d’investigació es relaciona amb qüestions de seguretat i en contribuir, des de la psicologia, en la reducció dels accidents de trànsit. Autor del Programa d’Intervenció Psicològica (Programa PIP) avalat per la UAB i el Servei Català de Trànsit. Coautor del Programa de Sensibilització d’Infractors per a una Mobilitat Segura. Membre de la Càtedra d’Educació i Formació Viària. Vocal per expertesa de la Directiva de la División de Psicologia del Tráfico y de la Seguridad del Consejo General de Psicología. President de la Secció de Psicologia de la Mobilitat i de la Seguretat del COPC i coordinador del Grup de Treball que aglutina als professionals de la psicologia que intervenen en els cursos del permís per punts.
Sessió:
DATA
17 de setembre de 2025 18:30h -
20:30h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web. L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
DATA I HORA D'INICI
17 de setembre de 202518:30 h
DATA I HORA DE FINALITZACIÓ
17 de setembre de 202520:30 h
DATA I HORA DE FINALITZACIÓ D'INSCRIPCIÓ
15 de setembre de 20258:00 h
DURADA
02:00h
IDIOMES
Català
ORGANITZADORS
Secció de la Psicologia de la Mobilitat i la Seguretat