Sabem per l'experiència clínica i educativa, que el procés de la subjectivitat és un ardu treball corporal i psíquic, que els humans hem de transitar. Naixem amb un ric equipament biològic que deu entramar-se amb el bagatge simbòlic que la cultura ens transmet.
Quines són les condicions perquè aquest procés es produeixi?
Quins experiències es despleguen perquè es doni l'apropiació del cos, el llenguatge i el pensament?
Quina funció compleix l'altre semblant en aquest procés?
El mode en què entenguem aquestes qüestions guiarà les nostres intervencions perquè sorgeixi un subjecte desitjat, autònom i en llaç amb els altres.
Professionals de la psicologia, de l'àmbit educatiu , de la salut, serveis socials i estudiants de grau de psicologia. Així, com a persones interessades en la temàtica.
Transmetre un mode d'observar, escoltar i llegir el desenvolupament infantil primerenc, en perspectiva cap a la posició adolescent
Situar els llaços entre estructuració psicomotriu-llenguatge-pensament, en l'escena de joc, considerat com a organitzador del desenvolupament
Posar en perspectiva la importància de les funcions dels adults referents en el desenvolupament infantil.
Els temes que es desenvolupessin són els següents:
Desenvolupament infantil primerenc: entre l'equipament biològic i el llenguatge.
Funcions de criança- funció simbòlica dels adults referents.
El joc com a eix per a observar-escoltar i llegir el desenvolupament infantil.
Claudia Beatriz Sykuler. Psicomotricista (AAP). Terapeuta en la Clínica amb bebès i nens petits (FEPI). Membre de l'equip clínic i docent de FEPI - Fundació per a l'estudi dels problemes de la infància - Centre Dra Lydia Coriat. Buenos Aires. Docent titular, Directora de Treballs Finals de Grau, Coordinadora de les Pràctiques Pre-Professionals en la Llicenciatura en Psicomotricitat en la UNTREF - Universitat Nacional de Tres de Febrer. l'Argentina. Membre de l'Equip de Supervisió de la Fundació Cisam (Centre Interdisciplinari per a la Salut Mental). Membre de la XARXA- BEU – el Brasil. Supervisora de professionals i equips interdisciplinaris (d'àmbits públics i privats), en Psicomotricitat, Clínica amb bebès (Estimulació Primerenca) i Musicoteràpia. Coordinadora de grups d'estudi sobre temàtiques lligades als problemes en la infància. Autora d'articles sobre temàtiques afins als camps disciplinessis abans esmentats, editats i inèdits; entre ells (els més recents) "Una psicomotricista en la pantalla: joc, cos i subjectivitat", en Desenvolupament Infantil. Quan tot està en joc. Editorial Entrelineas, Buenos Aires 2024
Olga Piazuelo. Psicòloga sanitària i psicomotricista en educació i teràpia. Especialista en psicoteràpia (Europeu Cerficat EuroPsy). Formació en dinàmiques de grup i psicodrama. Ha treballat al llarg de la seva vida professional en salut mental i en educació especial, sent subdirectora d'una unitat medico-educativa. Pràctica privada com a psicòloga i psicomotricista. Professora a nivell nacional i internacional en l'àmbit de la psicomotricitat i l’educació. Responsable del Grup de treball Adolescència en crisi i presidenta de la Secció de Psicologia Educativa del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. Membre del Comitè d'Infància i Adolescència del COPC (CIAC).
Sessió 1
DATA
19 de novembre de 2025 18:30h -
20:30h
DURADA
2 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat de seminari web.
L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.