Ciclo de conferencias: Una mirada psicológica a la diversidad educativa. El Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA) en la atención a la diversidad: cimientos, retos y práctica educativa.
>
Conferències
>
Online
>
Secció de Psicologia Educativa
>
GT Neurodiversitat i Conducta en l'àmbit educatiu (Girona)
Aquesta sessió de dues hores ofereix una mirada aprofundida i actualitzada al Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) com a enfocament clau per a l’atenció a la diversitat en el sistema educatiu, posant l’accent en les seves implicacions pràctiques per als centres i professionals.
Professionals de l’educació, orientadors, equips directius i professionals de la psicologia que intervenen en contextos escolars.
Promoure una reflexió crítica i compartida sobre els reptes actuals i futurs de la inclusió educativa a Catalunya, tot identificant necessitats, oportunitats de millora i possibles línies d’acció als centres i al sistema educatiu.
S’abordaran els principis conceptuals i pedagògics que fonamenten el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) com a eina clau per atendre la diversitat, aprofundint en com aquest enfocament facilita la participació, la motivació i l’accés als aprenentatges de tot l’alumnat, inclòs aquell amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE).
Aplicació pràctica: com es tradueixen els principis del DUA en actuacions concretes dins del centre, en la coordinació dels equips docents, en la relació amb les famílies i en la personalització dels aprenentatges.
Sessió 1
FECHA
17 de febrero de 2026 18:00h -
20:00h
DURACIÓN
2h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Aquesta formació s'impartirà en la modalitat EN LÍNIA
L’assistent haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.