Punt SIM - Servei d'Informació Mediadora

Al Punt d’Informació Mediadora del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

 
 
 

T’AJUDEM A CERCAR SOL·LUCIONS ALS CONFLICTES

VEÏNALS SEPARACIONS /DIVORCIS FAMILIARS LABORALS ESCOLARS
  • Sorolls
  • Elaborar plans de parentalitat
  • Herències
  • Relacions entre companys
  • Convivència entre alumnes
  • Obres, humitats
  • Comunicació sobre els fills
  • Negocis familiars
  • Relacions entre supervisors i treballadors
  • Entre pares i /o mares de l’AMPA
  • Animals
  • Pensions d’aliments
  • Cura de familiars dependents (progenitors grans, germans discapacitats,...)
  • Acomiadaments
  • Entre membres de l’equip docent
  • Aparcaments
  • Repartició de patrimoni
     
  • Arbres, antenes
  • Repartició de deutes
     
  • Mitjaneres
  • Consensuar decisions (sobre escola, institut, extraescolars, salut, religió...)
     
  • Malentesos
       
  • Deutes, deutes comunitat
       
  • Convivència
       
  

I PREVENIR QUE LES RELACIONS ES MALMETIN

 

Què és el Punt D’Informació Mediadora del COPC?

El Servei d'Informació Mediadora (SIM) del COPC, posa a l'abast de la ciutadania la informació necessària per a optar, de manera lliure i informada, a fer una mediació en qualsevol situació conflictiva.

El servei del Punt SIM és col·laborador del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya de la Generalitat de Catalunya.

La sessió informativa és gratuïta i la condueixen professionals psicòlegs/òlogues i mediadors/ores, que assessoren sobre qualsevol dels àmbits de la mediació: familiar, mercantil, laboral, empresarial, salut, comunitari, escolar, herència, etc. Poden orientar-te sobre la possibilitat de dur a terme una mediació,  informar de la mediació i de les seves característiques i formalitzar la sol·licitud de mediació.

Si tens un conflicte, truca'ns!

 

On puc informar-me gratuïtament sobre la Mediació?

Pot concertar visita enviant un correu electrònic o trucant per telèfon a Barcelona, Girona o Tarragona o directament en l’horari d’atenció presencial.

 

  • SERVEI D'INFORMACIÓ MEDIADORA (SIM) DEL COPC A BARCELONA

Carrer Rocafort, 129
08015 Barcelona
Telèfon 932478650 ext 127
seccio@copc.cat 
Horari d’atenció presencial: Dilluns de 16 a 19 h i dimecres d'11 a 14 h

 

  • SERVEI D'INFORMACIÓ MEDIADORA (SIM) DE LA DELEGACIÓ DE GIRONA

Passatge Farinera Teixidor, 1
17005 Girona
Telèfon 972 222 710 
copc.gi@copc.cat
Horari d’atenció presencial: 1r i 3r dimarts de cada mes de 17.30 a 18.30 h

 

  • SERVEI D'INFORMACIÓ MEDIADORA (SIM) DE LA DELEGACIÓ DE TARRAGONA

Av. Ramon i Cajal, 11, 1r 2a
43001 Tarragona
Telèfon 977 214 102
copc.t@copc.cat
Horari d’atenció presencial: 1r i 3r dimecres de cada mes de 17 a 18 h

 

Com demanar una Mediació? 

Al mateix SIM el professional que l’atengui podrà formalitzar i trametre la sol·licitud de mediació si així ho decideixen una vegada realitzada la sessió informativa.

 

Els Psicòlegs/òlogues mediadors aporten un valor afegit a la mediació

Els professionals del punt SIM son psicòlegs i psicòlogues amb formació i experiència en mediació.

  • Com a professionals de la psicologia tenen una base sòlida en la comunicació interpersonal, element central en la resolució de conflictes.
  • Coneixen i treballen amb metodologies concretes de la psicologia, de la conflictologia, mediació.
  • Tenen coneixements sobre el marc legal, tipus de conflicte i l’àmbit en que treballa.
  • Tenen unes habilitats d’empatia, gestió de les relacions personals.
  • Estan acostumats a utilitzar les preguntes per ajudar a transformar els conflictes.
  • Saben escoltar de manera empàtica fent que l’altre es senti reconegut en les necessitats i interessos.
 

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC