Escola pràctica professional de psicologia. Especialitat Psicologia de l'Educació
INFORMACIÓ IMPORTANT PER REALITZAR LA INSCRIPCIÓ
Si ets NOU usuari o usuària no col·legiat:- Primer, has de registrar-te mitjançant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció amb les dades d'accés creades en el registre.
Si ets persona col·legiada o usuari/ària ja registrat/ada:
- Primer, inicia sessió a la teva àrea privada clicant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció.
Escola pràctica professional de psicologia. Especialitat Psicologia de l'Educació
> Curs
> Presencial
Formació en l'àmbit de la psicologia de l’educació, especialitzada i essencialment pràctica, que té com a objectiu millorar l’ocupabilitat dels participants i garantir una millor projecció professional mitjançant l’aplicabilitat dels coneixements universitaris a l’entorn laboral.
Es composa de 100 hores de formació presencial a la seu del COPC de Barcelona, i de 750 hores (màxim) de formació pràctica en empreses col·laboradores.
Aquest programa formatiu està dissenyat per a psicòlegs i psicòlogues acabats de graduar i estudiants de l’últim curs del Grau de Psicologia, així com per a aquells i aquelles professionals que s’estiguin plantejant un canvi d’orientació professional.
L’objectiu del programa és donar una formació en l'àmbit de la psicologia de l’educació, especialitzada i essencialment pràctica, que permeti millorar l’ocupabilitat dels participants i garanteixi una millor projecció professional mitjançant l’aplicabilitat dels coneixements universitaris a l’entorn laboral.
La segona edició de l’Escola Pràctica especialitat en psicologia de l’Educació del COPC, està plantejada en un programa formatiu de 100h amb el següent contingut:
MÒDUL I: Ètica i deontologia (5 hores)
Principis ètics i deontològics a la professió
MÒDUL II: Normativa del psicòleg/oga educativa (5h)
Psicologia de l'educació: normativa.
Els plans educatius integrals territorialitzats. - Els plans educatius d'entorn.
CAEI (Comissió d’Atenció Educació Inclusiva)
MÒDUL III: Rol del psicòleg/oga educativa (25h)
Funció del Psicòleg/òloga Educatiu (5h)
Planificació general del curs. Programació. Treball i projectes. Avaluació.
Paper de dinamitzador de les organitzacions (innovació, disseny etc).
Assessor educatiu (processos d'aprenentatge, noves estratègies ...).
Processos d'orientació personal i grupal.
Recursos del sistema educatiu on participa el psicòleg. L’atenció a la salut mental des dels centres educatius: (10h)
EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic); SIEI (Suport Intensiu Escolarització Inclusiva).; SIAL (Suports Intensius d’Audició i LLenguatge).; AIS (Aula Integral de Suport ); IFE (Itineraris Formatius Específics); CEE (Centres d’Educació Especial); UME (Unitat Medico Educativa); PFI (Programes de Formació i Inserció); CFPB (Formació Professional Bàsica); UEC (Unitats d’Escolarització Compartida); PDC (Programes de Diversificació Curricular); CRETDIC; CEEPSIR i coordinación amb serveis de Salut Mental (CDIAP i CSMIJ).
Protocols d’intervenció, prevenció i actuación. Mesures d’intervenció educativa.
El paper del psicòleg i psicòloga en los programes de ocupació juvenil. Casa d´oficis: Acompanyament per identificar fortaleses i debilitats; La presa de decisions; Orientar i reorientar; Conèixer les alternatives i oportunitats. (5h)
El paper del psicòleg i psicòloga en l’entorn empresarial. Formació dual: el rol del psicòleg a l´empresa. Objectiu: Donar a conèixer al psicòleg educatiu el seu possible rol en entorn de les organitzacions. Eines, metodologies y recursos. (5h)
Rol del psicòleg educatiu a les organitzacions. Àrees de formació
Metodologies de formació in company
Pla de formació per empreses: com abordar-los, temàtiques i continguts
Formació dual. Alternança escola- empresa.
MÒDUL IV: Família, escola i centres (10h)
Tipus de famílies i formació per a famílies.
Educació en valors.
La entrevista.
La adolescència i la família.
Els programes de formació de les famílies i les relacions família-escola.
MÒDUL V: Detecció e intervenció N.E.S.E. (35h)
Altes Capacitats i doble excepcionalitat. (10h)
Altes capacitats i estratègies d’intervenció.
N.E.S.E., necessitats especifiques de suport educatiu.
Doble excepcionalitat i eines diagnòstiques
Atenció a la diversitat d'alumnes amb dificultats predominants en la dimensió motriu i sensorials. Atenció des de la psicomotricitat. (5h)
Eines diagnòstiques
Estratègies d’intervenció
Trastorns d’aprenentatge i discapacitat intel·lectual. (10h)
Eines diagnòstiques
Estratègies d’intervenció
Situacions de risc socioeconòmiques i socioculturals. Alumnat estranger amb N.E.S.E., i risc d'abandonament escolar. (5h)
Eines diagnòstiques
Estratègies d’intervenció
N.E.E. (5h)
TEA
Trastorns de conducta
Trastorns mentals
Estratègies d’intervenció
MÒDUL VI: Convivència en contextos educatius (10h)
Normes d'Organització i Funcionament de Centre (NOFC)
Reglaments règim intern centre.
Educació en valors.
Resolució de conflictes.
Assetjament escolar.
Treball col·laboratiu.
Projecte de convivència
MÒDUL VII: Noves tecnologies (5h)
L'educació formal i escolar en la societat digital. Impacte i usos de les TIC en l'educació formal.
El disseny d'entorns d'aprenentatge basats en les TIC.
Les TIC i l'aprenentatge al llarg de la vida.
Programes educatius.
Noves tecnologies i XXSS. Pla digital de centre.
MÒDUL VIII: Orientació professional (5 hores)
Docent habitual del servei d’Orientació Professional del COPC.
Orientació laboral: eines per a la recerca de feina
Leopold Carreras. Psicòleg general sanitari. Psicòleg educatiu. Especialista en altes capacitats intel·lectuals. Psicòleg clínic en el Gabinet Psicopedagògic Mentor. Elaboració de dades clíniques i la seva difusió en premsa, ràdio i televisió, així com en escoles i en revistes especialitzades. Ponent en diversos congressos, sobretot del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children), del qual és membre des de 1991 i delegat a Espanya des de 1997 fins a l'actualitat; de FICOMUNDYT (Federació Iberoamericana del Consell Mundial del Nen Ben Dotat i Talentós), del qual és membre fundador i de ISPA (International School Psychologists Association). Membre fundador i coordinador del grup de treball d'altes capacitats del COPC (des de 2002 fins 2016). Vocal de la Junta de la Secció de Psicologia de l'educació del COPC des de 2003 fins l'actualitat.
Nuria Casanovas: Psicòloga especialista en Infància i Família, experta en la Interpretació dels Dibuixos i Joc terapèutic. Formadora en el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, la Universitat Ramón Llull de Barcelona, la Universitat de Girona, Diverses Associacions Montessori, i institucions Socials vinculades a la Infància en Risc o en situacions de Dol i Trauma. Directora del Postgrau joc terapèutic – Udg. Responsable del programa d’Intervenció Psicològica a l’escola La Farga (Salt). Especialista en supervisió d’equips docents d’escoles que utilitzen noves pedagogies i escoles Montessori. Actualment Vicepresidenta de la Junta d’Intervenció Social del COPC.
Flavio Castiglione: Psicòleg Clínic i Educatiu. Psicoterapeuta. Orientació a famílies i centres educatius. Docent formació post universitària. Mestre d'Educació Primària.
Carme Civit. Psicòloga. Expertesa en Psicologia de l'Educació. Membre de la Junta de la Secció de Psicologia de l'Educació del COPC. Orientadora de l'Escola Mare de Déu de la Soledat. Coordinadora i psicòloga realitzant reeducacions psicopedagògiques a MOT-Centre de Psicologia i Logopèdia.
Mònica Cortés. Psicòloga i Logopeda. Experta universitària en altes capacitats i desenvolupament del talent. Coordinadora del Grup de Treball d’Altes Capacitats del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (GTAC).Secretària de la Junta de la Secció de Psicologia Educativa del COPC. Consulta privada al Centre Mèdic Teknon. Atenent a nens, adolescents i adults amb altes capacitats intel·lectuals o amb Doble excepcionalitat i a les seves famílies.
Andrés G. Bellido. Mestre. Orientador. Llicenciat en Psicologia. Especialitats Clínica i Educativa. Catedràtic d'orientació educativa. Màster d'intervenció psicopedagògica en dificultats d'aprenentatge. Postgrau en direcció i gestió de centres educatius. Màster en riscos laborals (especialitats ergonomia i psicosociologia). Professor de diversos Màsters i Postgraus relacionats amb educació (UAB, UB, ISEP, UIC, UFV, USAL, COPC…). Formador de formadors del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i Conselleries d'Educació de l'Estat Espanyol. Formació en centres d'educació a França, Anglaterra, Portugal, Mèxic, l'Argentina, l'Uruguai, Colòmbia, Xile… Formador i tutor de la formació del CAP sobre formació del professorat de secundària de la UAB, UB, URV, UIC… Autor i coordinador general del Programa TEI. Tutoria entre Iguals. Coordinador del Grup de Recerca del Programa TEI, de l'ICE de la Universitat de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili. OMS: Grup de treball sobre ansietat, estrès i riscos psicosocials del professorat. Coordinador del Grup de treball del Col·legi Oficial de la Psicologia de Catalunya sobre convivència, violència i assetjament escolar. Grup de treball sobre convivència, violència i assetjament escolar del Consorció Municipal d'Educació de Barcelona (Expert).Formador, conferències, ponències sobre educació, convivència i conflictes i sobre el Programa TEI, a Espanya i diversos països europeus i sud-americans. Publicació d'articles en periòdics i revistes especialitzades, així com diversos llibres sobre educació i tutoria.URV, UIC…
Javier Pérez Aznar. Llicenciat en Psicologia de les organitzacions, postgrau en gestió d'empresa, membre de grups de recerca de l'ICE de la UB i de la Universitat Rovira i Virgili, membre distingit de CIVIT (Comunitat Internacional Virtual de la Intel·ligència i el Talent) i membre de la Càtedra d'Altes Capacitats de la Universitat Pablo de Olavide. Coordinador de Mèxic i de SportTEI (prevenció de la violència en entorns esportius) en el Programa Tutoria Entre Iguals. President durant 10 anys de l'Associació NEIX (No a l'Assetjament Escolar) i ESHO (Espai Holísitco).
Oriol García Sanmartin. Psicòleg. Màster en neuropsicopedagogia. Màster en psicopedagogia. Postgrau en autisme. Amplia experiència, més de 15 anys, en l'àmbit educatiu, especialitzat en l'educació especial i l'acompanyament emocional d'infants i joves amb dificultats de regulació de la conducta. Coordinador del grup de treball de psicologia LGTBIQ+ del COPC i membre del grup de treball d'adolescència en crisi al COPC. Codirector del Mariconsulta, el pòdcast de psicologia Queer. Expert en el Trastorn de l'Espectre Autista. Psicopedagog al Departament d'Educació al Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta.
Joaquín Serrabona. Doctor en Psicologia, psicòleg clínic, terapèuta familiar. Psicomotricista. Director L''Espai Luden. President Consell Social COPC. Coordinador Master Internacional Psicomotricidad UEA_COPC.
Olga Piazuelo. Llicenciada en Psicologia. Psicòloga sanitària i psicomotricista, psicoterapeuta europea. Especialista en dinàmiques de grup i psicodrama. És professora a nivell nacional i internacional en temes de psicomotricitat i educació. Responsable grup de treball adolescència en crisi. És presidenta de la Secció d’Educativa del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.
Tatiana Remolà: Grau en Psicologia a la UB. Postgraus en Psicomotricitat educativa i terapèutica a la Blanquerna. Màster Universitari d'Ocupació i mercat de treball: intervenció i coaching en l'àmbit laboral (UOC). Ha desenvolupat teràpia psicomotriu mentre combinava amb accions formatives per a mestres i professionals de l'educació. Ha impartit formacions per a l'ocupació en la família dels serveis socioculturals i atenció a les persones (Persones desocupades en centres col·laboradors del SOC). Actualment, treballa com a tècnica d'ocupació en l'àrea de promoció econòmica d'un ajuntament i en concret dirigeix un programa mixt de formació i treball per a joves en risc d'exclusió social.
Vanessa Rodríguez: Llicenciatura en Psicologia per la UB, Graduat Superior PRL, amb especialitats en Psicosociologia, Ergonomia i Seguretat per la UPC, UPF i INSHT. Màster en Direcció de RRHH per Centre d'Estudis Financers.Llicenciatura en Psicopedagogia per la UOC. Màster en dificultats d'aprenentage, per ITEAP, Institut tècnic d'estudis aplicats. 20 anys dedicada a l'ambit de RRHH, actualment Directora de Desenvolupament de Persones i Organització al Centre Tecnològic Leitat (2023-2024) i anteriorment amb posicions anteriors com a Responsable de Selecció i Directora de desenvolupament i gestió de Persones també a Leitat (2007-2023). Àmplia experiència en la gestió del talent, sota una estratègia d'atracció, retenció i desenvolupament.
Anna Rosell. Llicenciada en psicologia (UB, 1997). Postgrau en teràpia breu estratègica (UDG, 2014). Psicòloga consultora en el desenvolupament professional i personal. Amb una llarga experiència en l'acompanyament de persones en els diferents moments vitals. A part de l'orientació, participa en projectes vinculats al desenvolupament i avaluació de competències transversals. Les seves intervencions són en les àrees social, de l'educació i les organitzacions per entitats públiques i privades, com poden ser universitats públiques i privades, col·legis i associacions professionals i ajuntaments.
Mònica Algueró. Psicòloga. Llicenciada en Comunicació Audiovisual. Postgraduada en Anàlisi de Guions i Projectes Audiovisuals. Màster en Psicoteràpia. Màster en Orientació Educativa. Màster en Teràpia Breu Estratègica. Màster en Comunicació i Problem Solving Estratègic i Ciència de la Performance i Coaching Estratègic. La seva trajectòria professional està vinculada a entitats de l'àmbit d'infància i família, la salut mental i l'atenció a persones amb discapacitat. Actualment és presidenta de la Secció de Psicologia de la Intervenció Social i Presidenta del Consell Professional del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.
Sessió 1 (01/10/24)
DATA
1 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 2 (02/10/24)
DATA
2 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 3 (03/10/24)
DATA
3 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 4 (04/10/24)
DATA
4 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 5 (07/10/24)
DATA
7 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 6 (08/10/24)
DATA
8 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 7 (09/10/24)
DATA
9 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 8 (10/10/24)
DATA
10 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 9 (11/10/24)
DATA
11 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 10 (14/10/24)
DATA
14 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 11 (15/10/24)
DATA
15 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 12 (16/10/24)
DATA
16 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 13 (17/10/24)
DATA
17 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 14 (18/10/24)
DATA
18 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 15 (21/10/24)
DATA
21 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 16 (22/10/24)
DATA
22 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 17 (23/10/24)
DATA
23 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 18 (24/10/24)
DATA
24 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 19 (25/10/24)
DATA
25 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
Sessió 20 (28/10/24)
DATA
28 d’octubre de 2024
10:00h -
15:00h
DURADA
5 h
MODALITAT
Presencial
UBICACIÓ
Formació presencial - Seu Barcelona COPC
El curs té una part de formació teòrica i una de formació pràctica:
Formació teòrica: 100 hores presencials a la seu del COPC de Barcelona (c/Rocafort, 129). De dilluns a divendres de l'1 al 28 d’octubre, en horari de 10.00 a 15.00 h. (a les persones interessades en realitzar la formació que siguin de la província de Girona, Lleida o Tarragona se’ls hi facilitarà l’opció de connexió virtual).
Formació pràctica: La formació pràctica constaria d’un màxim de 750h i es desenvoluparan en empreses reals, sota la supervisió i seguiment de l’equip de professionals del COPC i de les empreses col·laboradores, mitjançant la signatura d’un conveni de pràctiques.
Formació centrada en la qualitat i en el desenvolupament de competències professionals en entorns reals.
* No inclosa l’assegurança de responsabilitat civil i d’accidents (37
euros aprox.)