Jornada: Mindfulness i compassió “Abordatges pràctics des de l'adolescència i la joventut”

Places disponibles
Categoria del curs: JORNADA
Àrea: Interna
Referència: CR21002577

En el context de pandèmia s'ha vist un increment de consultes en l'àrea de salut mental. La població d'adolescents i joves són vulnerables per la seva edat i desenvolupament a experimentar condicions psiquiàtriques. Creiem necessari educar i donar eina a aquests contextos que sostenen a aquests adolescents i joves.

1a Sessió dia 21 octubre 2021: Mindfulness, Compassió i No-violència per a Joves.

Les metodologies de Mindfulness, Compassió i No-violència poden beneficiar àmpliament el desenvolupament de les habilitats emocionals i socials, promovent principalment l'auto-consciència, acte-regulació, la consciència social i la presa responsable de decisions, amb estratègies basades en ciència.

2ª Sessió 28 d'octubre de 2021: Escoles com contextos saludables.

Hi ha diferents modalitats d'abordatge dels problemes de regulació emocional i resolució de problemes interpersonals que els adolescents experimenten. Utilitzant una modalitat d'intervencions contextuals validades i amb dades que recolzen la seva eficàcia per tractar amb diversos i complexos problemes psicològics, es farà focus en la Teràpia Dialèctic Comportamental com a eina de prevenció en aquesta població. L'objectiu és que promoguin la utilització d'habilitats tant en els alumnes com en les seves famílies i docents de les escoles.

3a Sessió dia 4 de novembre de 2021: Mindfulness i Compassió: Habilitats d'autocura en parentalitat i docència

El desenvolupament de la consciència i autocura dels adults (pares, mares, docents) en la seva connexió amb els menors, dins de l'àmbit familiar i escolar.

4a Sessió dia 11 de novembre de 2021: La pràctica de Mindfulness a l'Espectre de l'Autisme

Durant la conferència es reflexionarà sobre la utilitat de la pràctica de mindfulness amb persones amb TEA i les seves famílies. Es revisaran l'efectivitat i els mecanismes d'acció de les intervencions basades en mindfulness amb aquesta població, així com s'han de proporcionar diferents pràctiques de mindfulness que s'han mostrat útils en la millora de l'autoregulació i el benestar.

5a Sessió dia 18 de novembre de 2021: Creixent amb Mindfulness

Es explorarà l'atenció plena a través de la consciència, el moviment, els jocs i les activitats creatives per a totes les edats. Es parlarà de com adaptar les tècniques a una sèrie de problemàtiques, com la depressió, l'ansietat, els reptes de les funcions executives, el trauma i l'estrès. Les diferents pràctiques es dirigiran a diferents estils d'aprenentatge a través de les arts, els esports, els jocs, la música, la tecnologia i més, per als lapses d'atenció que van de 30 segons a 30 minuts.

Objectiu general:

Desenvolupar el concepte de Mindfulness i Compassió com aspectes protectors de la salut mental en joves i adolescents.

Objectius Específics:

  • Desenvolupar el concepte de criança conscient, com una manera d'acompanyar els desafiaments d'aquesta etapa vital.
  • Donar eines a institucions educatives davant de situacions de crisi emocionals o desregulació emocional.
  • Presentar el concepte de comunicació no violenta.
  • Donar pautes per al Mindfulness i la compassió en la neurodiversitat (TEA).

 

Carlos García Rubio

Carlos García Rubio

Doctor en Psicologia Clínica i de la Salut per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM). Llicenciat en Psicologia i Màster en Psicologia de la Salut per la UAM. Expert en Mindfulness en Contextos de Salut per la Universitat Complutense de Madrid. És especialista en l'aplicació de Mindfulness en el context clínic i educatiu en format grupal i co-fundador de Sukha Mindfulness. A nivell clínic, és especialista en Teràpies Contextuals (ACT i Mindfulness) i instructor de MBCT (Teràpia Cognitiva basada en Mindfulness). Va realitzar el “MBCT Professional Training” per a professionals de la psicologia clínics dirigit per Mark Lau de la Universitat de la Columbia Britànica (el Canadà) i segueix l'itinerari formatiu del Centre for Mindfulness Research and Practice (CMRP) de la Universitat de Bangor (el Regne Unit). A nivell educatiu, és co-fundador del programa “Crecer Respirando”. Format per l'organització Mindful Schools, en el protocol B (Mindfulness in the Schools Project), i en el programa MyMind (Mindfulness per a TDHA i TEA). A més, desenvolupa la seva labor investigadora en l'equip d'Estrès i Salut de la Facultat de Psicologia de la UAM. És autor de nombroses publicacions sobre Mindfulness en revistes científiques nacionals i internacionals i va rebre el “Francisco Varela Award del Mind and Life Europe”.
Christopher T. Willard

Christopher T. Willard

Doctor en psicologia (The Massachusetts School of Professional Psychology, Wesleyan University). Psicòleg i consultor amb pràctica privada. També exerceix com a docent a Harvard Medical School, professor associat en psiquiatria a Cambridge Health Alliance. Instructor clínic en psiquiatria a Lesley University, entre d’altres. Professor adjunt en Counseling and Expressive Therapy a Institute for Meditation and Psychotherapy. És autor de diversos llibres, entre ells: “How We Grow Through What we Go Through, Boulder, Sounds True” (2022) amb Tara Wosiski; “Green's Gift, Boulder, Shambhala” (2022) amb Daniel Rechtschaffen; “More Alphabreaths, Boulder, Sounds True” (2021) amb Mitch Abblett; “The Ninja Mindfulness Training Deck, Shambhala (2021)”, amb Jon Hatcher; “In Case of Anxiety”, Washington, APA Press (2021); “The Mindfulness and Anxiety Workbook for Teen”, 2n Edició. Oakland, New Harbinger (2021) amb Olivia Weisser; “Growing Up Mindful, Boulder, Sounds True” (2016) with Mitch Abblett; També ha sigut autor de diversos articles i capítols de llibres, com per exemple amb Maric, M., Wreisien, M, i Bogels, S. “Childhood Anxiety Disorders” en Innovacions en CBT per a l'ansietat infantil, OCD, i PTSD: “Improving Access and Outcomes” Cambridge University Press (2014); «Mindfulness Across the Developmental Spectrum» al Handbook of Mindfulness Wiley-Blackwell;, Nova York; També és ponent i creador de workshops a Massachusetts School of Professional Psychology a assignatures com “History and Systems of Psychologym”, “Social Bases of Behavior”, “Psychoeducational Assessment”. També exerceix com a psicoterapeuta al Psychotherapist and Educational Consultant in Private Practice Wellesley & Cambridge, Tufts University Counseling and Mental Health Services Medford, Wediko Children’s Services Boston, entre d’altres.
Mariló Gascón

Mariló Gascón

Psicòloga General Sanitària. Experta en Mindfulness en l'àmbit clínic, teràpia Familiar sistèmica, mediació familiar, teràpia de compassió i teràpia focalitzada en les emocions. Teacher Trained del programa MSC (Mindfulness self-compassion) pel Center of Mindfulness Self-Compassion de Sant Diego (Califòrnia). Instructora de Mindfulness. Autora del llibre: “Creciendo con Mindfulness, en casa y en la escuela”. Ed. Edaf. Coautora del manual de l'assignatura “Psicoterapia y Mindfulness” del màster de Teràpies de Tercera Generació de la Universitat Internacional de València. Des de la Psicologia de la Salut, desenvolupa intervencions en psicoteràpia incorporant Mindfulness. Imparteix tallers i cursos de Mindfulness i Intel·ligència Emocional amb nens, adolescents i famílies. Desenvolupa Programes de Mindfulness en l'àmbit educatiu i sanitari. Col·labora com a directora de TFM`s en màster de la Universitat Internacional de València i com a professora en cursos de Mindfulness i Intel·ligència Emocional en la Universitat de Sevilla, UNED, i Universitat de Cadis. Fundadora de NORAX Salut i Benestar. Autora del Programa Mindfulness para la infancia y la adolescencia (PMIA©).
Victor Hugo Fabris

Victor Hugo Fabris

Llicenciat en Psicologia. Especialitat en Psicoteràpia Familiar amb Orientació Cognitiva en la Fundació Aiglé, Universitat Maimónides. Curs d'especialització en el Ackerman Institute for the Family. Especialista avançat i especialista en Habilitats de DBT, certificat pel Linehan Institut”, Ph.d Marsha Linehan en Teràpia Dialèctica Comportamental. També en Psicoteràpies Breus i Psicodrama, en la Fundació Gregory Bateson amb l'aval del Mental Research Institute. Especialista en Psicotrauma, EMDR. Ha realitzat nombrosos Workshops amb reconeguts especialistes estatunidencs sobre Teràpia d'Acceptació i Compromís, activació Comportamental entre altres. Membre de l'Associació Argentina de Psicoteràpia Cognitiva. Ha estat Director Psicoterapèutic del Centre ADSUM per a la Salut Mental i les Addiccions, com a coordinador de grup d'Habilitats de Teràpia Dialèctic Comportamental per a pacients i el Grup de Familiars i Afins. Coordinador de grups d'habilitats, i supervisor a Buenos Aires, equip de DBT. Professor convidat de VALIDAR, CATC, ECCO Ramos Mejía, Capsyc de l'Argentina. Professor en CEFI (Centro de Estudos da Família e do Indivíduo). Ha impartit capacitacions a docents en el model DBT STEPS A de Missions I (Catamarca, l'Argentina). S'exerceix com a professor de Intercontext el Perú, i DBT Recife, el Brasil. També com a professor de la diplomatura en DBT, per a Fundació Supervivents i Universitat de l'Est.
 
Per inscriure’t a l’activitat llegeix atentament i segueix els passos que trobes a continuació:

  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i ja has validat les teves dades a la web : INSCRIU-TE
  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i NO has validat les teves dades a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada) i NO t’has registrat a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ i registra't
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada i ja t’ha registrat a la web: INSCRIU-TE

Un cop t'hagis resgistrat, ja podràs inscriure't a les activitats formatives del teu interès i realitzar diferents gestions.

Per assistir a les activitats formatives del COPC és indispensable haver-se inscrit prèviament i portar el document d’inscripció corresponent imprès o en format digital al telèfon mòbil. Si no es compleix aquest requisit, no es permetrà l’entrada a l’activitat.

Iniciar sessió a l'àrea privada
Data d'inici 21-10-2021
Data de fi 18-11-2021
Data d'inici de la inscripció 14-07-2021, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 13-10-2021, 20:00:00
Preu Col·legiat/a COPC: 28,00 €
Estudiants de grau de Psicologia: 22,00 €
No col·legiat/a: 50,00 €
Precol·legiats/es: 22,00 €
Col·legiats/ades amb bonificació especial per atur: 22,00 €
Idioma Castellà
Modalitat En línia
Estat Obert
Departament responsable Departament de Formació
Formació necessària
 
Durada 10 hores
Sessions
Sessió 1 21-10-2021, 18:30 - 20:30
FORMACIÓ ONLINE
Sessió 2 28-10-2021, 18:30 - 20:30
FORMACIÓ ONLINE
Sessió 3 04-11-2021, 18:30 - 20:30
FORMACIÓ ONLINE
Sessió 4 11-11-2021, 18:30 - 20:30
FORMACIÓ ONLINE
Sessió 5 18-11-2021, 18:30 - 20:20
FORMACIÓ ONLINE

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC