Conferència: Orientació Vocacional en adolescents. El paradigma crític "pensar el que fem, saber el que pensem" (FORMACIÓ ONLINE)

Places disponibles
Inscripció gratuïta
Categoria del curs: CONFERÈNCIES
Àrea: Interna
Referència: CR21002480
- Condicions històriques que van donar origen a l'orientació vocacional. Diferents perspectives ideològiques, teòriques i tècniques. Els discursos i les pràctiques de l'orientació vocacional en el nou escenari social i en l'actual context de pandèmia. Els criteris disciplinaris i transdisciplinaris. Els nous paradigmes.

- L'orientació vocacional com a intervenció. Tipus d'intervenció: psicològica, pedagògica i sociocomunitaria. Orientació vocacional i salut mental comunitària.

- La intervenció pedagògica en orientació vocacional:

- Els programes en l'àmbit escolar: participatiu i curricular.

- Característiques del procés de transició de l'escola al món del treball o de l'educació superior.

- La intervenció psicològica en orientació vocacional:

- Els anomenats processos d'orientació vocacional.

- La clínica de les 4 "E": escolta, espera, elaboració i elecció.

- El joc i les tècniques.

- L'ètica del professional.

- La "caixa d'eines" en els processos d'orientació vocacional.

- La versió on line d'"Imatges ocupacionals".
Objectius Generals: L'orientació vocacional suposa una ètica centrada en el reconeixement de les potencialitats dels subjectes, en el respecte per les seves singularitats, en la inexistència d'un saber precís sobre l'enigma de la vida i les vicissituds del triar.

Objectius Específics:

· Analitzar críticament els conceptes teòrics bàsics que fonamenten la pràctica de l'orientació vocacional

· Reconèixer les dimensions subjectiva i social del “camp vocacional”.

· Problematitzar sobre els efectes de la pandèmia i les seves implicancias en la subjectivitat i en les pràctiques de l'orientació vocacional.

· Identificar les principals característiques dels criteris disciplinaris i transdisciplinaris en l'abordatge de les problemàtiques vocacionals.

· Reconèixer els tipus d'intervenció en orientació vocacional: pedagògica, psicològica i soci-comunitària i identificar els seus elements centrals per a l'elaboració de diversos programes.

· Reconèixer a l'orientació vocacional com una pràctica subjetivant i problematitzar les quatre “E” del treball clínic: escolta, espera, elaboració, elecció.
Sergio Rascovan

Sergio Rascovan

Licenciatura en Psicología de la Universidad de Buenos Aires (UBA). Magister en Salud Mental Comunitaria de la Universidad Nacional de Lanús (UNLa). Director de Punto Seguido, espacio de intercambio y formación en salud y educación. Docente y Miembro del Consejo Académico de la Carrera de Especialización en Orientación Vocacional y Educativa en la Universidad Nacional de Tres de Febrero (UNTreF). Titular de cátedra de la Universidad de Palermo (UP). Miembro del Consejo Editorial Internacional de la Revista Mexicana de Orientación (REMO) y de la Revista Educare del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE) de la Universidad Nacional en Costa Rica (UNA). Docente invitado en diversas Universidades Argentinas e Iberoamericanas. Ejerce la clínica psicoanalítica con jóvenes y adultos, la atención en orientación vocacional y en el asesoramiento a ministerios e instituciones educativas y de salud. Autor y coordinador general del Programa Nacional de Orientación Vocacional: Dar PIE (Pensar, intercambiar, elegir) del Ministerio Nacional de Educación Argentina. Presidente, vicepresidente y secretario científico de la Asociación de Profesionales de la Orientación de la República Argentina (APORA) en diferentes períodos. Autor de numerosos libros, entre ellos "Orientación vocacional con sujetos vulnerabilizados. Experiencias sociocomunitarias en los bordes". (Noveduc, 2018), "La orientación vocacional como experiencia subjetivante" (Paidós, 2016), "Los jóvenes y el futuro. Programa de orientación para la transición al mundo adulto. Proyectos con recursos y actividades". (Noveduc, 2012), "Imágenes ocupacionales" en sus dos versiones, digital y papel (1993, 2021).
 
Per inscriure’t a l’activitat llegeix atentament i segueix els passos que trobes a continuació:

  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i ja has validat les teves dades a la web : INSCRIU-TE
  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i NO has validat les teves dades a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada) i NO t’has registrat a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ i registra't
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada i ja t’ha registrat a la web: INSCRIU-TE

Un cop t'hagis resgistrat, ja podràs inscriure't a les activitats formatives del teu interès i realitzar diferents gestions.

Per assistir a les activitats formatives del COPC és indispensable haver-se inscrit prèviament i portar el document d’inscripció corresponent imprès o en format digital al telèfon mòbil. Si no es compleix aquest requisit, no es permetrà l’entrada a l’activitat.

Iniciar sessió a l'àrea privada
Data d'inici 30-09-2021
Data de fi 30-09-2021
Data d'inici de la inscripció 10-06-2021, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 28-09-2021, 08:00:00
Modalitat En línia
Estat Obert
Formació necessària
 
Durada 2 hores
Sessions
Sessió 1 30-09-2021, 18:00 - 20:00
FORMACIÓ ONLINE

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC