Curs: Nous avenços en detecció, diagnòstic i intervenció en les altes capacitats intel·lectuals

Places disponibles
Categoria del curs: CURS
Àrea: Interna
Referència: CR19001417
1. Introducció
1.1. Estereotips i prejudicis (estereotips socials, familiars i professionals).
1.2. Definició de nen superdotat. Primera aproximació.
1.3. Característiques sobre els alumnes amb altes capacitats.
1.3.1 Tipologia d'alumnes amb altes capacitats: superdotats, talentosos, precocitat.
1.3.2. Factors de risc. Perquè és necessària la intervenció especial en aquests alumnes.
 
2. Conceptes psicològics
2.1. Intel·ligència i superdotació. Models d'intel·ligència humana.
2.1.1. Model de Sternberg.
2.1.2. Model de Renzulli.
2.1.3. Model de Gardner.
 
3. Avaluació
3.1. Demanda dels pares-demanda dels mestres.
3.1.1. Introducció. Aproximació teòrica i tècnica als conceptes d'orientació i intervenció familiar. Les famílies amb fills i filles d'altes capacitats.
3.1.2. Demanda de la família.
3.1.3. El nen/a amb altes capacitats en l'àmbit familiar.
3.2. Elements per a fer identificacions a l'aula.
3.3. Diagnòstic: intel·ligència, aptituds, personalitat i creativitat.
3.3.1. Prejudicis i estereotips de la família enfront dels prejudicis i estereotips del nen enfront de la seva "diferència".
3.3.2. Valoració del nen en els seus entorns pròxims (família, escola, grup d'amics, etc.). Orientació adaptada als recursos interns i externs o ambientals.
3.3.3. Aportacions de la Neurociència i la Neuropsicologia
3.4. Orientació psicològica i psicopedagògica.
3.4.1. Avaluació global de recursos i dificultats.
3.4.2. Valoració pronòstica.
 
4. Orientació
4.1. Orientació a la família.
4.2. Orientació al mateix nen.
4.2.1. Inclusió del nen en el procés d'identificació i orientació.
4.3. Rol de l'orientador escolar.
4.4. Rol del tutor del nen.
4.5. Rol de l'administració de l'escola.
 
5. Intervenció psicoeducativa
5.1. Intervencions específiques en les altes capacitats.
5.2. Marc legal educatiu.
5.3. Models, tècniques i programes.
5.3.1. Acceleració i flexibilització.
5.3.2. Agrupament.
5.3.3. Enriquiment del currículum.
5.3.4. Models.
5.3.4.1. Enriquiment cognitiu i creatiu.
5.3.4.2. Projecte CAS.
5.3.4.3. Projecte d'intel·ligència de Harvard (PIH).
5.3.5. Enriquiment. Desenvolupar intel·ligència i creativitat.
5.3.5.1. Model d'enriquiment escolar S.E.M., de Renzulli-Reis.
5.3.6. Enriquiment psicosocial i motivació.
5.3.6.1. Model explicatiu de Keller de motivació y aprenentatge.
5.3.6.2. Exercicis i activitats per potenciar el desenvolupament personal dels ben dotats.
 
6. Protocol d'intervenció escolar en la superdotació
6.1. Enriquiment dels continguts del currículum.
6.1.1. Ampliacions curriculars.
6.1.2. Adaptacions curriculars.
6.2. Enriquiment del context d'aprenentatge.
6.2.1. Canvis en la programació de continguts.
6.2.2. Canvis metodològics.
6.2.3. Avaluació dels processos intel·lectuals.
6.2.4. Canvis en l'estructura i temporalitat de les classes.
6.3. Desenvolupament del programa de motivació escolar.
6.4. Programa per al desenvolupament de la creativitat a l'aula.
6.4.1. Currículum.
6.4.2. Estratègies del professor.
6.4.3. Capacitats que ha de desenvolupar l'alumne.
Oferir als professionals de la psicologia, pedagogia, docència i orientadors els coneixements fonamentals, així com, els nous avenços i perspectives per comprendre les característiques, el desenvolupament, el diagnòstic i la intervenció educativa que requereixen els nens i adolescents amb altes capacitats. Curs eminentment pràctic.
Flavio Castiglione

Flavio Castiglione

Psicòleg Clínic i Educatiu, Psicoterapeuta. Mestre d’escola. Delegat a Espanya del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children). Coordinador del Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del COPC del 2010 al 2012. Vocal de la Junta de la Secció de Psicologia Educativa del COPC. Mentor Clinic, Gabinet Psicopedagògic Mentor
Leopold Carreras

Leopold Carreras

Psicòleg General Sanitari. Expert en Psicologia Educativa. Delegat a Espanya del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children) des del 1997. Membre fundador y ex Tresorer de FICOMUNDYT (Federación Iberoamericana del Consejo Mundial de Niños Superdotados y Talentosos) des del 1993. Vocal de la Junta de la Secció Educativa del COPC. Assessor de l’Àrea de Psicologia Educativa del Consell General de Col·legis Oficials de Psicòlegs d’Espanya del 2010 al 2015.
Milagros Valera

Milagros Valera

Pedagoga terapeuta i logopeda. Experta Universitària en diagnòstic i educació dels alumnes amb alta capacitat. Membre del Grup de Recerca d’Altes Capacitats del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.
 
Per inscriure’t a l’activitat llegeix atentament i segueix els passos que trobes a continuació:

  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i ja has validat les teves dades a la web : INSCRIU-TE
  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i NO has validat les teves dades a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada) i NO t’has registrat a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ i registra't
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada i ja t’ha registrat a la web: INSCRIU-TE

Un cop t'hagis resgistrat, ja podràs inscriure't a les activitats formatives del teu interès i realitzar diferents gestions.

Per assistir a les activitats formatives del COPC és indispensable haver-se inscrit prèviament i portar el document d’inscripció corresponent imprès o en format digital al telèfon mòbil. Si no es compleix aquest requisit, no es permetrà l’entrada a l’activitat.

Iniciar sessió a l'àrea privada
C/ Rocafort, 129 - 08015 Barcelona
Telèfon: 932.478.650
Fax: 932.478.654
Data d'inici 01-07-2019
Data de fi 17-07-2019
Data d'inici de la inscripció 29-04-2019, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 24-06-2019, 20:00:00
Preu Col·legiat/a COPC: 240,00 €
Estudiants de grau de Psicologia: 180,00 €
No col·legiat/a: 450,00 €
Precol·legiats/es: 180,00 €
Col·legiats/ades amb bonificació especial per atur: 180,00 €
Modalitat Presencial
Estat Obert
Formació necessària
 
Durada 30 hores
Sessions
Sessió 1 01-07-2019, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula2
Sessió 2 03-07-2019, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula2
Sessió 3 08-07-2019, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula2
Sessió 4 10-07-2019, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula2
Sessió 5 15-07-2019, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula2
Sessió 6 17-07-2019, 09:00 - 17:00
Barcelona - Aula2

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC