La Fundació Salut i Persona obre una línia telefònica d'atenció gratuïta per al personal de centres sanitaris i de residències, i les seves famílies

21-10-2021   |  Barcelona

Durant un any, la UNESPA financia la línia telefònica 24/7 atesa per psicòlegs i psicòlogues clínics.

Arran de la pandèmia de COVID-19 els serveis de salut mental de l’Estat espanyol estan més saturats que habitualment, ja que n’ha augmentat la demanda i acusen més encara la dotació de recursos i personal. Per aquest motiu, la Unión Española de Entidades Aseguradoras y Reaseguradoras (UNESPA) ha decidit col·laborar contra les conseqüències de la COVID-19 i fer una donació econòmica a la Fundación Salud y Persona per activar una línia telefònica d’atenció gratuïta de suport psicològic i atenció emocional.

L'atenció psicològica està disponible per a tot el personal que treballi en centres hospitalaris públics, hospitals de campanya dependents d'hospitals o de les comunitats autònomes; centres de salut i consultoris d'atenció primària públics; serveis públics d'urgències i emergències (112/061); hospitals i clíniques privades, així com els serveis d'urgències i emergències dependents d'aquests.

Igualment, poden accedir a l'atenció psicològica telefònica gratuïta que presten els seus serveis en residències de gent gran o en residències per a persones amb discapacitat intel·lectual, discapacitat física, paràlisi cerebral o autisme, així com en residències de salut mental, tant públiques com privades.

Addicionalment, poden accedir a aquest servei d'atenció psicològica telefònica gratuïta els familiars més propers de el personal anteriorment esmentat i dels treballadors sociosanitaris que hagin mort a causa de l'coronavirus. En concret, el servei està obert per als pares, els cònjuges o parelles, així com els fills.

La línia 900 293 162 estarà operativa 24h al dia, els 365 dies de l'any. L'atenció serà prestada per psicòlegs i psicòlogues clínics i amb experiència, el servei és anònim i confidencial, i les persones que en facin ús podran fer-hi tantes trucades com necessitin i de la durada que els calgui. El servei estarà vigent, com a mínim, durant el període d'un any.

Podeu compartir la informació entre els vostres contactes per tal que tothom conegui el nou a recórrer en cas necessari.

En cas de necessitat d'atenció a la ciutadania, el sistema públic de salut inclou l‘atenció a la salut mental de la ciutadania i, per tant, té una cartera de serveis d’atenció psicològica per garantir-la. En són exemple, a Catalunya, el telèfon d’atenció emocional del Servei d’Emergències Mèdiques, que és atès per psicòlegs i psicòlogues experts en emergències, al qual es pot accedir a través del telèfon 061. També n’és exemple l’app Gestió emocional, recursos i eines per tal de gestionar i valorar el propi estat emocional en funció dels símptomes que presentis, rebre consells i indicacions sobre què cal fer en cada situació, o bé ser atès per un metge o metgessa en cas necessari. Finalment, el metge o metgessa de capçalera pot derivar al servei de salut mental pertinent en cada cas.

  Etiquetes: Activitats externes

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC