Curs: Introducció a les altes capacitats intel·lectuals

Places disponibles
Categoria del curs: CURS
Àrea: Interna
Referència: CR17000662
 
  1. Introducció.

1.1. Estereotips i prejudicis (estereotips socials, familiars i professionals).

1.2. Definició de nen superdotat. Primera aproximació.

1.3. Característiques sobre els alumnes amb altes capacitats.

1.3.1 Tipologia d’alumnes amb altes capacitats: superdotats, talentosos, precocitat.

1.3.2. Factors de risc. Per que és necessària la intervenció especial en aquests alumnes.

  1. Conceptes psicològics.

2.1. Intel•ligència i superdotació. Models de intel•ligència humana.

2.1.1. Model de Sternberg.

2.1.2. Model de Renzulli.

2.1.3. Model de Gardner.

 

  1. Avaluació.

3.1. Demanda dels pares-demanda dels mestres.

3.1.1. Introducció. Aproximació teòrica i tècnica als conceptes d'orientació i intervenció familiar. Les famílies amb fills i

filles d'altes capacitats.

3.1.2. Demanda de la família.

3.1.3. El nen/a amb altes capacitats en l'àmbit familiar.

3.2. Elements per a fer identificacions a l'aula.

3.3. Diagnòstic: intel•ligència, aptituds, personalitat i creativitat.

3.3.1. Prejudicis i estereotips de la família enfront dels prejudicis i estereotips del nen enfront de la seva

“diferència”.

3.3.2. Valoració del nen en els seus entorns pròxims (família, escola, grup d'amics, etc.). Orientació adaptada als

recursos interns i externs o ambientals.

3.4. Orientació psicològica i psicopedagògica.

3.4.1. Avaluació global de recursos i dificultats.

3.4.2. Valoració pronòstica.

 

  1. Orientació.

4.1. Orientació a la família.

4.2. Orientació al propi nen.

4.2.1. Inclusió del nen en el procés d'identificació i orientació.

4.3. Rol de l'orientador escolar.

4.4. Rol del tutor del nen.

4.5. Rol de l'administració de l'escola.

 

  1. Intervenció psicoeducativa.

5.1. Intervencions específiques en les altes capacitats.

5.2. Marc legal educatiu.

5.3. Models, tècniques i programes.

5.3.1. Acceleració

Oferir als professionals de la psicologia, la pedagogia, la docència i orientadors els coneixaments bàsics per comprendre les característiques, el desenvolupament i la intervenció educativa que requereixen els nens i adolescents amb altes capacitats.

Tot i que, lògicament, cal una breu introducció teòrica, el gruix del curs és eminentment pràctic

 

 

 

Flavio Castiglione

Flavio Castiglione

Psicòleg clínic i psicoterapeuta. Mestre d'escola. Delegat a Espanya del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children). Membre del GTAC del COPC. Ex-coordinador del Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del COPC. Gabinet Psicopedagògic Mentor (www.mentor.cat)
Leopold Carreras

Leopold Carreras

Psicòleg General Sanitari i Psicòleg Educatiu. Delegat a Espanya del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children). Membre fundador de FICOMUNDYT (Federación Iberoamericana del Consejo Mundial del Niño Bien Dotado y Talentoso). Fundador i ex-coordinador del Grup de Treball d'Altes Capacitats (GTAC) del COPC. Vocal de la Junta de la Secció de Psicologia Educativa del COPC. Assessor del Consell Social del COPC. Ex-delegat a España de NEPES (Network of European Psychologists in the Educational System). Gabinet Psicopedagògic Mentor (www.mentor.cat).
Milagros Valera

Milagros Valera

Pedagoga terapeuta i logopeda. Experta Universitària en diagnòstic i educació dels alumnes amb alta capacitat. Membre del Grup de Recerca d’Altes Capacitats del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.
 
Per inscriure’t a l’activitat llegeix atentament i segueix els passos que trobes a continuació:

  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i ja has validat les teves dades a la web : INSCRIU-TE
  • Si ets col·legiat/ada o precol·legiat/ada i NO has validat les teves dades a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada) i NO t’has registrat a la web:
    • Primer, INICIA SESSIÓ i registra't
    • Segon, fes clic a la pestanya INSCRIPCIÓ de l'activitat que t'interessa i confirma la inscripció
  • Si ets usuari/ària (persona no col·legiada i ja t’ha registrat a la web: INSCRIU-TE

Un cop t'hagis resgistrat, ja podràs inscriure't a les activitats formatives del teu interès i realitzar diferents gestions.

Per assistir a les activitats formatives del COPC és indispensable haver-se inscrit prèviament i portar el document d’inscripció corresponent imprès o en format digital al telèfon mòbil. Si no es compleix aquest requisit, no es permetrà l’entrada a l’activitat.

Iniciar sessió
C/ Rocafort, 129 - 08015 Barcelona
Telèfon: 932.478.650
Fax: 932.478.654
Data d'inici 02-07-2018
Data de fi 18-07-2018
Data d'inici de la inscripció 20-12-2017, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 25-06-2018, 20:00:00
Preu Col·legiat/a COPC: 240,00 €
Estudiants de grau de Psicologia: 180,00 €
No col·legiat/a: 450,00 €
Precol·legiats/es: 180,00 €
Col·legiats/ades amb bonificació especial: 180,00 €
Modalitat Presencial
Estat Obert
Formació necessària
 
Durada 30 hores
Sessions
Sessió 1 02-07-2018, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula1
Sessió 2 04-07-2018, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula1
Sessió 3 09-07-2018, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula1
Sessió 4 11-07-2018, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula1
Sessió 5 16-07-2018, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula1
Sessió 6 18-07-2018, 09:00 - 14:00
Barcelona - Aula1

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC