Jornada: Neuroeducació. Aprofitar el cervell per aprendre i viure millor

Termini finalitzat
Categoria del curs: JORNADA
Àrea: Interna
Referència: CR18001074

CANVI DE DATA.

Per un problema d'agenda la Jornada es ralitzarà el dia 9 de novembre.

 

LLOC

 Sala Jaume Magre.

C/Bisbe Torres 2

25002 Lleida.

 

 

PROGRAMA

09.00 h Acreditacions i entrega de documentació

09.30 h Benvinguda i presentació de la jornada 

09.45 h Ponència 1: Educar a través de la sorpresa: com aprèn el cervell, a càrrec de Dr. David Bueno

10.30 h Ponència 2: La gestió emocional dels alumnes i dels educadors vistes des de la neurociència, a càrrec de Dra. Carme Timoneda

11.15 h Debat i preguntes

11.45 h Descans 

12.15 h Taula  rodona:  Experiències en neuroeducació.

Moderadora: Susanna Forné

  • Sandra Navarro: Podem millorar la competència ètica a les escoles? Recerca amb els més petits
  • Meritxell Nieto: Gamificació i aprenentatge basat en jocs a l’educació
  • Verònica Estrada: Neuroeducació: com entrar o sortir del laboratori?
  • Anna Carballo: Funcions executives i habilitats per a la vida

13.30 h Debat i preguntes

14.15 h Cloenda

 

 

 

 

 

 

 

La neuroeducació ens ajuda a entendre i promoure estratègies d’aprenentatge i desenvolupament psicosocial. El món educatiu i les famílies són sensibles a les necessitats i als beneficis de formar persones responsables i respectuoses amb si mateixes, els altres i l’entorn.Com a societat hem de ser capaços de facilitar models i contextos d’aprenentatge adequats per afavorir competències cognitives, socials i emocionals en els ciutadans del futur.
Família, escola i societat compartim la responsabilitat d’educar i de facilitar competències que ajudin als infants a aprendre a aprendre, a resoldre problemes, a conèixer i regular les pròpies emocions o a cooperar i comprometre’s.
Motivar i fer gaudir del plaer d’aprendre habilitats per a la vida és un gran repte però també un important privilegi.

 

OBJECTIUS

  • Conèixer què aporta la neurociència a l'educació i quin paper hi juga la neuropsicologia
  • Conèixer com és, com funciona i com aprèn el nostre cervell per aplicar-ho a les aules.
  • Facilitar eines per a la gestió emocional dels alumnes i dels mestres.
  • Afavorir l'intercanvi transdisciplinar i la recerca per millorar en innovació educativa
Anna Carballo

Anna Carballo

Llicenciada en psicologia i doctora en neurociències (UAB); professora col·laboradora del Grau en Psicologia i del Màster en Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge de la UOC, i professora associada de la Facultat d'Educació i del Grau en Psicologia de la UIC. Formadora i investigadora en Neurociències aplicades a l'àmbit educatiu.
Carme Timoneda

Carme Timoneda

Professora titular del Dep de Pedagogia de la Universitat de Girona. Investigadora Principal del grup de recerca Processos Cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, de la UdG. Presidenta i Directora de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicologia (Girona)
David Bueno

David Bueno

Doctor en Biologia i Professor i investigador de genètica de la Universitat de Barcelona i divulgador de la neurociència. Autor de diferents publicacions, entre les quals: Educació per a una cultura de pau. Una proposta des de la pedagogia i la neurociència (Edicions UB, 2014); Cerebroflexia. El arte de constuir el cerebro (Plataforma Editorial, 2016); i Neurociència per a educadors (Rosa Sensat, 2017).
Meritxell Nieto

Meritxell Nieto

Llicenciada en Filologia Clàssica (UAB) i en Psicologia (UOC). Coordinadora pedagògica i professora al col·legi la Salle de la Seu d’Urgell. Forma part de l'Equip d'Innovació de Salle Catalunya que està impulsant un Nou Context d'Aprenentatge (NCA) i de l'Equip d'Orientadors de Salle Arlep (Salle Espanya).
Sandra Navarro

Sandra Navarro

Neuropsicòloga al Servei d'Atenció i Intervenció Neuropsicológica (SAINE) i al Servei Andorrà D'assistència Sanitària (SAAS). Doctorat en neurociència cognitiva (UAB); mestratge en neuropsicologia infantil i d'adults (UAB); màster en bioètica i dret (UB); postgrau en rehabilitació cognitiva (ISEP); máster en avenços en el coneixement i l'atenció a l'endarreriment mental (UAB)
Verònica Estrada

Verònica Estrada

Psicòloga General Sanitaria. Estudiant de Doctorat de la Universitat de Lleida. Professora de l'assignatura de Neuroeducació del Màster de Neuropsicologia de la Universitat de Lleida. Col·laboradora en el grup de recerca "Gens i ambient en la comprensió de la conducta humana i la etiopatogènia dels trastorns mentals"
 
Data d'inici 09-11-2018
Data de fi 09-11-2018
Data d'inici de la inscripció 25-07-2018, 00:00:00
Data de fi de la inscripció 08-11-2018, 20:00:00
Preu Col·legiat/a COPC: 20,00 €
Col·legiat/a d'altres Col·legis de Psicologia d'Espanya amb conveni: 20,00 €
Estudiants de grau de Psicologia: 12,00 €
No col·legiat/a: 25,00 €
Precol·legiats/es: 12,00 €
Col·legiats/ades amb bonificació especial per atur: 12,00 €
Modalitat Presencial
Estat Obert
Formació necessària
 
Durada 5,30 h hores
Sessions
Sessió 1 09-11-2018, 09:00 - 14:30
Externa

Subscriure's al butlletí electrònic Segueix informat de totes les novetats del COPC